חכמולוגי
בלוג

מעורב ירושלמי- יחידת חילוץ מגילות

     

 

עולם חסד יבנה- יחידת חילוץ מגילות

 

 

 

בשבועות קראנו את מגילת רות, שהיא כידוע מגילה של חסד. חסד של רות עם נעמי, חסד של בעז עם רות... בפינה החדשה שלנו, נספר לכם על ארגוני חסד שונים שמוסיפים כל אחד את הטוב שלו בעולם. היום נספר על - יחידת חילוץ מגילות.

 

מכירים את אזור ים המלח? מדובר באזור מקסים, גדוש נחלים עם נוף מדהים ומסלולים מאתגרים. אלא מה? לפעמים הם מאתגרים מדי... לא מעט סכנות אורבות למטיילים, במיוחד אם הם לא זוכרים לשמור על כללי הבטיחות. בקיץ יכול להיות חם מאוד, ויש סכנת התייבשות. בחורף, מי השטפונות זורמים בשצף קצף וסוחפים איתם מכל הבא ליד. ובכלל, עם כל הצוקים התלולים אפשר בקלות לפול או לנקוע את הרגל - ואז איך תצא מהנחל?

 

כמה טוב שיש את יחידת החילוץ מגילות! היחידה, שהוקמה לפני עשרים שנה, כוללת עשרות מתנדבים שמוכנים לזנק למשימה בכל שעה משעות היום והלילה. הם מגיעים מצויידים בחבלים וציוד סנפלינג משוכלל, ועוזרים לכל מי שנמצא בסכנה או במצוקה. הנה כמה דוגמאות לפעילות שלהם בתקופה האחרונה: הוצאת חמישים מטיילים שהלכו לטייל בנחל אוג בחום של חמישים (!) מעלות והתייבשו, הצלת צלם שנקלע לשיטפון, מציאת אב ושני ילדיו שהחליטו לישון באמצע המסלול בלי להודיע לאיש...גם לנפאל הגיעה היחידה, וסייעה בחרוף נפש לחלץ את אור אשרף, ז'ל, המטייל הישראלי שנהרג ברעידת האדמה הגדולה. איזה צדיקים, אה?

 

ואתם - אם אתם יוצאים לטיול - אל תשכחו להערך מראש: לבדוק מה יהיה מזג האוויר (ואם יש שרב או שטפונות, תדחו את הטיול לזמן אחר!) לקחת מספיק מים, כובעים ונעליים, תיק עזרה ראשונה, טלפונים ניידים ומפות. וחשוב שיהיה מישהו שיודע לאן הלכתם ומתי אתם צפויים לשוב.

 

אין על יחידת חילוץ מגילות,

אבל עבודה כולנו מאחלים להם כמה שפחות!

 

התגובות שלכם

  • אליהו
    כ"א סיון תשע"ה
    יפההההההההההההההה
  • טוב ראי
    ז' סיון תשע"ה
    יפה מאוד
  • איתן
    ז' סיון תשע"ה
    יפה מאוד כל הכבוד
  • יוסי
    ח' סיון תשע"ה
    כל הכבוד להם
  • מיכל גרונר
    ח' סיון תשע"ה
    נפלא איך הוא לא מפחד
  • עילאי
    ח' סיון תשע"ה
    יפה מאוד מאוד
  • שגוי
    ט' סיון תשע"ה
    יפה מאוד, מענין