חכמולוגי
בלוג

הידעת- צמחים קשים להשגה

 

 

צמחים קשים להשגה

  

   

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע, הבוטניקאי הידוע. לא, בוטניקה זה לא תורת הבוטנים! בעצם, גם, אבל לא רק. בוטניקה זה חקר צמחים, אם במקרה לא ידעתם.

איזה כיף זה לקבל זר פרחים, נכון? אבל לא כל הצמחים בעולם הם כל-כך חינניים. היום אספתי לכם קצת מידע על צמחים מוזרים...

 

 

• רפלסיה ארנולדי - נראה אתכם מכניסים את הפרח הזה לאגרטל... הרפלסיה הגדולה היא הפרח הגדול ביותר בעולם: קוטרה הוא כמטר, והיא שוקלת 11 קילוגרם! גם הריח שלה לא מדהים - כדי למשוך חרקים היא מחקה ריח של בשר רקוב. בכל מקרה, אין לכם יותר מדי סיכוי להשיג אחת כזאת. היא צומחת ביערות הגשם של אינדונזיה, והיא בסכנת הכחדה.

 

• דסמודיום גירנס, הצמח המרקד - לעומת הרפלסיה, אם תצליחו להשיג דסמודיום, היא לא רק תקשט את השולחן אלא גם תרקוד למנגינת זמירות השבת! עלי הדסמודיום נעים מעצמם כדי לקלוט בצורה הטובה ביותר את קרני השמש. מוזר ביותר!

 

• מימוסה, הצמח הביישן- גם המימוסה עושה רושם קצת אנושי: כשנוגעים בה, העלים שלה מתקפלים בביישנות ונסגרים. הם נפתחים מעצמם תוך מספר דקות. אולי אותה לא כדאי לשים באגרטל, היא תתבייש מדי…

 

• פינגואיקולה, לוכד היתושים - זה דווקא יכול להיות צמח מועיל אם מעופפים למיניהם מפריעים לכם בסעודה. לפינגואיקולה יש עלים שמצופים בחומר דביק שמסוגל לעכל חרקים, ואוי לו לחרק שייתישב עליו! הוא שייך למשפחת הצמחים הטורפים, אבל הם כבר ספור לפינה נפרדת.

 

 

התגובות שלכם

  • אלישבע
    כ"ד ניסן תש"פ
    מגניב