חכמולוגי
בלוג

תפארת ממחזרת

 

 
 פרחים בכלי פלסטיק
 
 
 

 

    שלום ילדים!  

 

היום נדבר על אחד החומרים שהכי, הכי חשוב למחזר: הפלסטיק. שמתם לב פעם בכמה מוצרי פלסטיק אנחנו משתמשים? בקבוקי משקה, קופסאות של מעדני חלב, צלחות חד פעמיות... למען האמת, הפלסטיק הוא החומר הנפוץ ביותר בעולם שלנו, ואנחנו מייצרים בגללו כמויות זבל עצומות! מדובר בחומר שלא מתכלה, אז אם לא נמחזר אותו, נהיה ממש בבעיה. הוא ייטמן באדמה ויפלוט שם רעלים שיזיקו לכל הסביבה, ובמיוחד למי התהום שזורמים בתוך הקרקע.

 

אז מה עושים? קודם כל, משתדלים להפריד פסולת, וזורקים את אריזות הפלסטיק למיכל המתאים. חוץ מזה, אפשר להשתמש באריזות להמון דברים בתוך הבית: למשל, אריזות אטומות כמו קופסאות גלידה הן קופסאות אחסון מעולות.

 

הנה יצירה שאת הכלי שלה עשינו מבקבוק שוקו ריק, שרק חתכנו וקישטנו. ומה אתם אומרים על הפרחים המדהימים האלה שהכנו מחוט תיל ולק לציפורניים?

 

  

מה צריך?

 לכלי

בקבוק פלסטיק קטן 

- מדבקות 

- טושים לא מחיקים, לק או צבע אקרילי

 

 לפרחים

- חוט תיל דק (אפשר לקנות בכל חנות טמבור) 

- עיפרון

- לק לציפורניים בצבעים שונים 

- גוש פלסטלינה/חול/אורז.

 

 

 

מה עושים?

 

1. מכינים את הכלי: בעזרת סכין חדה חותכים את החלק העליון של הבקבוק. בקשו מההורים לעזור אם אתם עדיין לא בקטע של סכינים חדות!

 

2. מקשטים בעזרת הצבעים והמדבקות איך שבא לכם.

 

3. מכינים את הפרחים: מגלגלים את התיל סביב העיפרון חמש פעמים, ומורידים מהעיפרון. קיבלתם חוט עם מספר לולאות.

 

4. סובבו כל לולאה פעמיים כך שהיא תיסגר לעלה כותרת. שחקו קצת עם העלים וסדרו אותם בצורת פרח.

 

5. עכשיו מגיע החלק המאתגר!

קחו את מברשת הלק, וצבעו את הלולאה של אחד מעלי הכותרת. הטבילו שוב את המברשת בלק, ונסו 'להחליק' אותה על פני העלה, עד שתיווצר שכבת לק דקיקה שתכסה בבת אחת את כל המשטח, כמו השכבה שנוצרת כשמפריחים בועות סבון. אל תתייאשו אם זה לא מצליח בניסיון הראשון! לוקח קצת זמן עד שתופסים את העניין, אבל התוצאה מצדיקה את המאמץ! נשפו בעדינות על עלה הכותרת הצבעוני שלכם (אם תנשפו חזק מדי, הוא יתפוצץ בדיוק כמו בועה..) והניחו לו להתייבש.

 

6. חזרו על הפעולה עם עלי הכותרת האחרים, וצרו בצורה דומה עלים שתוכלו לחבר לפרח שלכם.

 

טיפ חשוב - ככל שהעלים שלכם יהיו יותר צרים וקטנים, כך יהיה קל יותר ליצור את שכבת הלק.

 

 

 

הכנתם מספיק פרחים? שימו בכלי שלכם חומר שתוכלו לתקוע בו את הפרחים - פלסטלינה, חול או אורז - וסדרו את הפרחים להנאתכם. והשלב הכי חשוב? צלמו ושלחו לי תמונה!

 

 

בהצלחה!

 
 
 
 
 
 
 
 

התגובות שלכם

  • אני
    כ"ב אייר תשע"ט
    מי זאת תפארת?