חכמולוגי
בלוג

המכות מכות שנית?

   

 

המכות מכות שנית?

  

 

שלום ילדים, וחג שמח! 

 כולכם בוודאי שמעתם על מכות מצרים שה' הביא על פרעה...שם היה מדובר בניסים שקרו אחרי אזהרות ממשה, כעונש על כל מה שפרעה עולל לעם ישראל.

אבל מסתבר שתופעות דומות למכות קורות גם כיום פה ושם. מדובר כמובן בתופעות טבע, ולא בניסים - אבל זה בכל זאת מגניב!

 

דם - ברחבי העולם, גופי מים כמו ים, נהר או אגם, הופכים לפעמים לאדומים, ממש בין לילה! יש כל מיני סיבות לתופעה. הים בסידני שבאוסטרליה, למשל, הפך בשנה שעברה לאדום בגלל סוג של אצה אדומה. לפעמים מדובר בזיהום שקורה בגלל מפעל, ונהר אחד בצ'כיה האדים בגלל תקלה במשחטה קרובה...ולפעמים המדענים פשוט מרימים ידיים, ואין להם מושג מה קרה למים. מה שבטוח זה שתושבי האזור די נלחצים לגלות את עצמם ב'מכת דם'.

 

צפרדע - מה דעתכם על גשם של צפרדעים? גם זה קורה, ויש לזה סיבה: בסופות טורנדו נוצרת מערבולת, מעין מנהרה של אוויר מהיר שחולפת על פני הארץ, ומרימה אל תוכה חפצים כמו שואב אבק. כשהיא חולפת מעל אגם או נהר, היא שואבת מתוכו דגים וצפרדעים, ולוקחת אותם איתה. כשהסופה נרגעת המערבולת מפסיקה, והצפרדעים נושרות מהשמים הישר על ראשיהם של התושבים המופתעים!

 

ארבה -  מכות ארבה הן עדיין נפוצות, למרות שבזמננו, חומרי ההדברה עוזרים לטפל בבעיה. מכת ארבה מתרחשת כשחגבים תמימים ונחמדים, שחיים להם כבודדים בנחת בגינה, הופכים פתאום  ללהקות. הם ממש משנים את צורתם וגודלם, מתחילים לאכול ולהתרבות מהר יותר, ומתחברים זה לזה. חבורות של אלפי חגבים מתחברות יחד ללהקות ענקיות של מיליונים ומאות מיליונים של חרקים, שנודדים ממקום למקום, ואוכלים כל דבר ירוק. לא נעים בכלל! תשאלו את פפירוס ורעמסס…

  

 

 

  

 

התגובות שלכם

  • אברהם
    י"ט ניסן תשפ"א
    ידעתי
    • צביקי
      כ"א אדר תשפ"ג
      ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי...