חכמולוגי
קוראים כותבים

סיפורים מקום המדינה

 

 

 

  מרגלים

  

 

השבוע עירא ופרץ מנסים להיות מרגלים.

חשבתם פעם איזה תפקיד קשה ומסוכן זה לרגל? המרגל צריך להיות קר רוח, שחקן מעולה, ואמיץ מאין כמוהו. אך זה גם תפקיד חשוב ביותר: מרגלים יכולים בפעילות מוצלחת להביא ממש לניצחון במלחמה!

 

כך עשה למשל הסוכן הכפול המצרי רפעאת אל גמאל. אל גמאל היה מצרי שהתבקש על ידי השלטונות להתחזות ליהודי, לעלות לארץ, ולרגל לטובתם.

כש'ז'קי ביטון', הלא הוא רפעאת אל גמאל, הגיע לארץ, הישראלים תפסו אותו. הם הציעו לו להיות סוכן כפול - שהמצרים יחשבו שהוא מרגל לטובתם, ובעצם הוא ימסור להם מידע לא נכון...

במבצע 'מוקד' לפני מלחמת ששת הימים, אל גמאל מסר למצרים שישראל תתקוף אותם ביבשה, וכך חיל האוויר שלהם היה שאנן ולא התגונן. המתקפה החלה בפיצוץ חיל האוויר המופתע, מה שעזר מאוד במערכה.

 

מרגל נוסף ומפורסם הוא אלי כהן, שריגל בסוריה.

הוא הצליח להתיידד עם הקצינים הבכירים ביותר, וסיפק הרבה מאוד חומר חיוני. הוא אפילו הצליח לשכנע את הקצינים לשתול עצי אקליפטוס ליד בסיסי הצבא, כאילו בשביל הצל, אך בעצם הוא התכוון לסמן כך את הבסיסים, כדי שהמטוסים שלנו יוכלו לזהות אותם מהאוויר.

בסופו של דבר אלי כהן  נתפס והוצא להורג. עד עצם היום הזה, הסורים לא מוכנים להחזיר את גופתו של מי שהיתל בהם... ה' יקום דמו!

 

 

 

 

התגובות שלכם