חכמולוגי
בלוג

וויז

   

 

וויז

  

 

שלום ילדים!  השבוע מדברים אצלנו באתר על המצאות ישראליות - ויחסית למדינה כל-כך קטנה, יש לנו ה-מ-ו-ן כאלה! היה קשה לבחור, אבל בסוף החלטתי לספר לכם על המצאה ישראלית גאונית שחוסכת המון זמן להמון אנשים.

 

 

 

 פעם, כשרצו לנסוע למקום לא מוכר, היו מוציאים מפות, ומחפשים את מסלול הנסיעה. היום אף אחד לא מתעסק עם מפות - פשוט פותחים את 'ווייז' במכשיר הנייד, ונותנים לו לכוון אותנו ליעד.

 

אז מה זה בעצם ווייז, ואיך הוא עובד? ווייז הוא יישומון (אפליקציה) שעוזר לנווט למקום שבחרתם, ובדרך המהירה ביותר.  הוא מכיר את המפה, מזהה איפה אתם נמצאים, ומציע לכם מסלולי נסיעה. הוא גם יודע להזהיר ממפגעים בדרך, מפקקים, ואפילו משוטרי תנועה...

 

ווייז מוגדר כיישומון שיתופי חברתי, זאת אומרת שאת המידע שלו הוא מקבל מהמשתמשים שלו. כל מי שמוריד לנייד שלו את היישומון, מתחבר לרשת הכללית של המשתמשים. ואם תשאלו מה זה עוזר - אז זה עוזר מאוד!

 

רוצים דוגמה? המרכז של ווייז יודע איפה נמצאת כל מכונית שמשתמשת ביישומון, ואם היא מזהה שיש הרבה משתמשים באותה שעה באותו מקום - סימן שיש שם חתיכת פקק תנועה...לכן, את הנהגים שמתקרבים למקום היא תנסה לשלוח לדרכים אחרות.

 

ווייז הומצא על ידי שלושה ישראלים לפני שמונה שנים, ולפני שלוש שנים, החברה נקנתה על ידי חברת גוגל הענקית בכמעט מיליארד דולר! באותו זמן חמישים מיליון מכוניות ברחבי העולם השתמשו ביישומון הישראלי, והיום המספר גבוה עוד יותר.

 

איזה כיף שהראש היהודי ממציא לנו פטנטים!

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

התגובות שלכם

  • יעלה חיון
    ל' תשרי תשע"ט
    מגניב. יש את זה לאמא שלי לסבא שלי לדודה שלי לדוד שלי בקיצור כול המשפחה שלי לא כולל ילדים חחחח!!!
    • נונה המלכה
      כ"ד כסלו תשע"ט
      לנו כולל ילדים כי לי יש פלאפון ושאר האחים שלי גדולים כבר אוףףףף מבאס להיות ילדה קטנה משעמם לי בבית אין לי אחים שישחקו איתי אוווווף
      • יעל שירה אורני
        כ"ה כסלו תשע"ט
        כיף לך שיש לך פלאפון משלך
  • אני :)
    כ"ז סיון תשע"ו
    תודה רבה על כל הדברים המגניבים