חכמולוגי
בלוג

סימני החג

סימני החג

 

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע, מאחל לכם שנה טובה!

 

תגידו, אילו סימנים אוכלים אצלכם בשולחן החג? יש כל מיני מנהגים, אבל בכל מקרה, החלטתי ללקט לכם כמה עובדות מעניינות על הסימנים הכי מוכרים.

 

גזר - שיגזרו עלינו גזרות טובות. 

ידעתם שגזר לא חייב להיות כתום? יש גזרים לבנים, צהובים, אדומים וסגולים.

 

שמעתם שגזר עוזר לראות טוב בלילה? ובכן, הוא לא. מדובר בסיפור שהופץ על ידי חיל האוויר הבריטי במלחמת העולם השניה. טכנולוגיות הרדאר של הבריטים עזרו להם להפיל הרבה מטוסי אויב בחושך, אך כדי שהאויב לא יידע את זה, הם הפיצו את השמועה שהטייסים שלהם אוכלים הרבה גזר.

 

רימון - שירבו זכויותינו כרימון 

כולנו יודעים שהרימון נמצא כבר הרבה שנים באזור שלנו. הוא הרי מוזכר בתורה כאחד משבעת המינים! גם ממצאים ארכאולוגיים מראים לנו כמה הרימון עתיק: שרידי רימון נמצאו בחפירות ביריחו מלפני קרוב לחמשת אלפים שנה, ורימון גדול, שלם ומיובש, נמצא בקברו של ג'הוטי - משרתה הראשי של המלכה המצרית התשפסוט.

 

הרימון נחשב לפרי שמונע מחלות, וטוב לבריאות באופן כללי. אפשר לאכול את הגרגרים כמו שהם, להכין מהם מיץ, יין וחומץ, ויש אפילו כאלה שטוחנים את הגרעינים ומכינים מהם תבלין.

 

תמר - שיתמו שונאינו

מחפשים נשנוש מתוק? אל תרוצו לשוקולד  - קחו תמר במקום! בכוס תמרים תשיגו מחצית מהסיבים התזונתיים שאתם צריכים ביום, וגם סידן, ברזל, אבץ, ועוד המון חומרים חשובים! התמר לא מתקלקל בקלות, וחוץ מזה, הוא  טעים (:

 

גם הגרעינים של התמר עמידים ביותר: לא מזמן הצליחו חוקרים ישראלים להנביט גרעין בן אלפיים שנה!

 

תפוח בדבש -  שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה!

יש בעולם כ-7500 זנים שונים של תפוחים. זה הרבה! אם תרצו לאכול זן שונה כל יום, יקח לכם עשרים שנה לנסות את כולם…

 

ידעתם שדבש הוא החומר היחיד שמכיל את כל אבות המזון שאנחנו זקוקים להם? אז אם תהיו תקועים פעם על אי בודד, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחפש כוורת...

התגובות שלכם

  • מה זה משנה
    ה' תשרי תשע"ז
    יפה מאוד אני מתה על ערוץ מאיר, זה תוכניות יפות ומגוונות!!!
  • איך קוראים לי?
    כ"ה אלול תשפ"ב
    תוכלו גם לכתוב שהדבש לא מתקלקל לעולם
  • נויה
    כ"ט אלול תשפ"ב
    אל תמותייייייייייייי חח מהמם