חכמולוגי
בלוג

הידעת

 

איך לא חשבו על זה קודם?

 

שלום ילדים! החגים נגמרו, וזה הזמן לחזור לשגרה... לא נשמע לכם כיף? אז תדעו לכם שלא צריך חגים כדי שיהיה מעניין בחיים! אם מפעילים את הראש והיצירתיות, אפשר למלא את העולם שלנו בהמון חידושים והמצאות גם בסתם יום של חול.

 

הנה כמה רעיונות מגניבים במיוחד שמצאתי בשבילכם - ואתם מוזמנים לנסות לחשוב על פטנטים חכמים בעצמכם!

 

אוטובוס המנהרה הסיני. בסין כידוע יש המון אנשים, מה שאומר שיש המון תחבורה, מכוניות, פקקים ובלאגן. בעיית עומס היתר בכבישים היא בעיה מוכרת, ובמקומות אחרים פותרים אותה על ידי הוספת תחבורה ציבורית שנוסעת בִּמקום או לצד המכוניות הפרטיות. אבל מה דעתכם על אוטובוס שנוסע מעל הכביש?

 

באוטובוס המוגבה הזה יכולים לנסוע 300 נוסעים, אבל לי נראה מלחיץ יותר לנסוע במכונית קטנה על הכביש כשמפלצת כזאת עוברת מעליך. ממש מרגיש כאילו מנהרה רודפת אחריך!

 

 

חיישן גלוטן.  מכירים מישהו שרגיש לגלוטן? גלוטן הוא חומר שנמצא בתוך חיטה, ויש לא מעט אנשים שגלוטן ממש לא עושה להם טוב. על אריזתו של כל מוצר שמכיל גלוטן צריכה להיות אזהרה, אך מה לעשות אם אין אריזה, או שהאזהרה לא מופיעה משום מה? בדיוק לשם כך הומצא חיישן ש'מריח' גלוטן. נותנים לו דגימה קטנה של המזון, והוא מודיע תוך זמן קצר אם יש בו גלוטן או לא. בעתיד ינסו להתאים את החיישן גם לחומרים אחרים שאנשים רגישים אליהם, כמו בוטנים או אגוזים, מה שיוכל ממש להציל חיים!

 

אוזניות מסננות רעש. עמדתם פעם ברחוב סואן ונסיתם לדבר עם חבר על רקע רעש האוטובוסים? או באולם חתונות עם תזמורת מפוצצת אוזניים? האוזניות החכמות האלה מאפשרות למשתמש לבחור אילו רעשי רקע הוא רוצה להנמיך ואילו לא, בניגוד לאטמי אוזניים רגילים שמשתיקים את כל העולם.

 

גלימת העלמות. אולי חשבתם שגלימות העלמות קיימות רק בספרים, אך מסתבר שמדענים הצליחו ליצור גלימה אמתית  ש'מעלימה' חפצים קטנים כמו מפתח או טבעת! הגלימה פועלת על ידי הזזת קרני האור מהחפץ, וכידוע, אם אור מחפץ לא מגיע לעין שלנו, אנחנו לא יכולים לראות אותו...

 

ארטיפון.  הכלי המוסיקלי הרב שימושי.  אוהבים לנגן, אבל מתלבטים באיזה כלי לבחור? הארטיפון יפתור לכם את כל הלבטים, כי אפשר לנגן עליו בהמון דרכים. הוא יודע לחקות צלילים של רוב כלי הנגינה, אפשר לפרוט עליו ולהקיש עליו, וגם לשלב צורות נגינה של כלי אחד עם צלילים של כלי אחר! ממציאי הכלי מקווים שההמצאה החדשה שלהם תצעיד את עולם המוסיקה למקומות חדשים לגמרי. לי זה נשמע כיף, לא?

 

 

התגובות שלכם

  • אמונה חיה שחור
    י"ט חשון תשע"ז
    יווווווו איזה מגניב ערוץ מאיר פשוט פצצה
  • אמונה
    כ"ט תשרי תשע"ז
    מגניב!!!
  • הדס רכניץ
    כ"ט תשרי תשע"ז
    הגלימת היעלמות הכי מגניבה!!! כי זה כמו בהארי פוטר!!!
  • ממיא
    ב' חשון תשע"ז
    מגניב כמה פטנטים לחיים אפשר למצוא בערוץ מאיר!!!