חכמולוגי
בלוג

ברל'ה ברל'ה צא החוצה

 שלום ילדים! 

 אני לא יודעת אם שמתם לב, אבל הימים מתחילים להתקצר, וכבר פחות חם. אפילו ראיתי כבר חצב פורח! זה סימן בדוק שהסתיו בדרך. כשמדברים על הסתיו, בדרך כלל הנחליאלי מככב, אבל אני רוצה לדבר הפעם על יצור קטן ודי חמוד שמתעורר כשהגשמים הראשונים מגיעים: החילזון.

תמיד חשבתי ששבלול וחלזון הם מילים נרדפות, אך מסתבר ששבלולים הם סוג מסוים של חלזונות. לשבלול הקטן יש מערכות משוכללות מאוד בגוף. השבלול הוא סוג של רכיכה, וליצורים כמוהו יש בעיה של התייבשות, לכן כל קיץ הוא מתכדרר בקונכייה והולך לישון. מערכות הגוף שלו כמעט מפסיקות לפעול, והוא מייצר קרום מיוחד ואטום שמונע מהלחות לברוח מתוך הקונכייה, אך מאפשר לאוויר להיכנס. כשהגשם הראשון מגיע הוא ממיס את הקרום, וברל'ה יכול סוף סוף לצאת החוצה!

בטבע, השבלולים נמצאים בתחתית שרשרת המזון. הם עצמם אוכלים רק צמחים ועלים רקובים (לא נשמע טעים, אבל להם זה כנראה סבבה…) אך הם משמשים מזון חשוב לבעלי חיים קטנים, כמו ציפורים או קיפודים. מסוג מיוחד של חלזון ימי מכינים גם את ה-'תכלת', הדיו שצובע את פתיל הציצית. לכל אחד יש מקום משלו בעולם המקסים שהקדוש ברוך הוא ברא לנו!

 

'סליים' תוצרת בית

אחד מסימני ההיכר של החלזונות הוא שובל הריר המבריק שהם משאירים אחריהם. אז מה דעתכם שנכין אנחנו 'ריר' משלנו? ה-'סליים', שפירושו באנגלית 'ריר' הוא חומר גמיש שכיף לשחק בו בידיים. אפשר לקנות אותו בחנויות, אך אפשר גם להכין אותו בקלי קלות בבית! נסו, זה הרבה פחות מגעיל ממה שזה נשמע…

 מה צריך?

• חצי כוס דבק פלסטי

• פקק מלא בג'ל כביסה (ג'ל כביסה של חברת 'פרסיל' עובד נהדר, לא ניסיתי את האחרים..)

• אפשרויות לתוספת: נצנצים וצבע מאכל.

 מה עושים?

פשוט מאוד - מעבירים את הדבק לקערה. אם רוצים לצבוע את הסליים או להפוך אותו למנצנץ, מוסיפים מעט צבע מאכל ו/או נצנצים, ומערבבים היטב בכפית. כעת מתחילים להוסיף את ג'ל הכביסה במנות קטנטנות. מוסיפים - ומערבבים. מוסיפים עוד מעט - ומערבבים. כשהעיסה בקערה מתחילה להיות פחות דביקה ויותר סמיכה, תוכלו להמשיך ללוש אותה בידיים. הוסיפו ג'ל עד שתקבלו את המרקם הרצוי, והסליים שלכם מוכן! אם אתם רוצים שהוא יישמר ולא יתייבש, הקפידו לסגור אותו בקופסה אטומה.  

   

 בהצלחה!

  

התגובות שלכם

  • איילת השחר
    י"ג אלול תשע"ח
    מגניב
  • יודי בורקיס
    ט' תשרי תשע"ח
    אולי זה יהיה טוב
  • ---
    ג' טבת תשע"ט
    נראה לי שמשרד הבריאות אמר שזה רעיל
  • שמוליק
    כ' טבת תשע"ח
    סיפור יפה