חכמולוגי
בלוג

דירות קבע ודירות ארעי - בתים מסביב לעולם

 שלום ילדים, וחג שמח!

כאן ד'ר פולקע, אדריכל מומחה!

 השבוע אנחנו חוגגים את חג הסוכות, בו יוצאים מדירת הקבע, הלא הוא הבית שלנו, ועוברים לגור בדירת ארעי - הסוכה.

איזה בתים אתם מכירים? בארץ יש בעיקר בתים משותפים, רבי קומות, ובתים פרטיים. אך ברחבי העולם אנשים חיים במבנים שונים ומשונים, שנבדלים בצורה, בגודל, ובחומרי הבנייה. הנה כמה דוגמאות מעניינות!

  » היורט - אם ייצא לכם במקרה להסתובב בהרי מונגוליה, תתקלו אולי במבנה מוזר דמוי כיפה, מונח באמצע השדה. אל תבהלו, זאת לא חללית של חייזרים! זה בסך הכל יורט, אוהל מונגולי, שעשוי ממבנה עץ מתקפל המכוסה בפרוות כבשים. המונגולים הם עם של נוודים שנודד עם הצאן, ממש כמו הבדואים אצלנו, והם נושאים את ביתם איתם במסעות. מה אתם אומרים, יורט שכזה הוא דירת קבע או דירת ארעי?

 » בית האוטובוס - הנה רעיון מגניב: מה דעתכם לגור באוטובוס? אם מוציאים את הספסלים, ומחליפים אותם במטבחון, שולחן, מיטה ועוד קצת ריהוט הכרחי, מקבלים בית קטן, אבל נחמד מאוד!  בגלל הגודל, צריך לנצל כל מילימטר אפשרי, כמו שימוש בארגז המצעים כארון...ואם האוטובוס עדיין נוסע, אפשר גם להסתובב אתו לגור כל יום במקום אחר. איזה כיף!

 » בתי קביים - יש מקומות בעולם שסובלים לעיתים קרובות  משיטפונות. מאוד לא נעים לקום בבוקר ולגלות שאתה שוחה במים! אז יום אחד, קם אדם חכם ואמר: למה שלא נבנה את הבתים שלנו על עמודים גבוהים? אמר, ועשה. ומאז, השיטפונות ממשיכים לשטוף, אך הבתים נשארים יבשים ונעימים! חוץ מזה שצריך לטפס על סולם כדי להגיע לסלון, ושלא כדאי לפסוע החוצה בלי לשים לב לאן הולכים, הכל טוב.

 » בתי דשא - ראיתם פעם איך שותלים מדשאה? מביאים מלבנים של אדמה, שעליה צומח כבר דשא, ומניחים אותם זה ליד זה. שורשי העשבים הם אלה שמחזיקים את גושי האדמה במקום. אז אם אפשר להניח את המשטחים על הקרקע, למה לא להשתמש בהם גם לבניית הקירות והגג? וזה בדיוק מה שעושים באיסלנד - בונים מסגרת עץ ואבנים, ועליה מניחים משטחי דשא. האדמה יוצרת בידוד מצויין נגד קור, וגג הדשא הירוק ממש נחמד! כמעט כמו סכך.

 » בית מטר על מטר - ליד הפטנט המוזר הזה, גם בית האוטובוס נראה כמו ארמון! לא ברור כמה אנשים בוחרים לחיות בבית הקטנטן הזה, המוגדר כבית הקטן ביותר בעולם, אבל הוא בהחלט מחנך לניצול מקום. מבנה העץ הזעיר יכול להכיל בן אדם אחד יושב, ומולו שולחן עבודה קטן. מצדו האחד יש חלון, שמאפשר להפוך את הבית לדוכן מכירות. ומה אם הדייר רוצה לישון? הופכים את הבית על צידו, פורסים מזרון, ומתכרבלים! לבית המטר יש גם גלגלים, כך שאפשר לקחת אותו ממקום למקום. מעניין אם אפשר לשים לו סכך על הגג ולהפוך אותו לסוכה, או שהוא נמוך מדי... 

 

התגובות שלכם

  • תהילה ביטון
    י"ח תשרי תשע"ח
    נחמד
  • רעיה כהן
    י"ח תשרי תשע"ח
    מגניב
    • נריה טחן
      י"א חשון תשע"ח
      חנן בן ארי ,בויקיפדיה,החיים שלנו תותים וואו
  • יוסף חיים פרץ
    י"ח תשרי תשע"ח
    מה זה נחמד זה מטורף, זה ממש ממש ממש ממש יפה, כל הכבוד ותודה רבה רבה רבה לערוץ מאיר לילדים המגניב
  • נעה
    י"ח תשרי תשע"ח
    ממש יפה!
  • רחל
    י"ח תשרי תשע"ח
    איזה יפה זה חחחחחחחחח
  • שמואל
    כ' תשרי תשע"ח
    כל הכבוד על ההשקעות שלכם...יפה מאוד!! ומאוד מושקע ?? אחוז השקעה והשאלות יפות מאוד!נראה לי שכל המנוים נהנו מהשאלות!!
  • הלל ואודל
    כ"ב תשרי תשע"ח
    יפה מאוד כל הכבוד חג סכות שמח לכל בית ישראל