חכמולוגי
בלוג

חיות כיס

 שלום ילדים !  

 השבוע התחיל חודש כסלו. המילה 'כסלו' נשמעת כמו צמד המילים 'כיס - לב', ויש אומרים שזה הזמן לפתוח את הלב ואת הכיס ולהעניק. אבל אני דווקא רוצה לספר לכם על כיס מסוג שונה - על הכיס של חיות הכיס!

 » ראיתם פעם קנגורו קטן שמציץ מתוך הכיס של אמא שלו? הקנגורו הוא אולי המפורסם במשפחת חיות הכיס, אך הוא ממש לא היחיד! יש עוד סוגים רבים של חיות כיס - 334, ליתר דיוק. רובם חיים באוסטרליה ובסביבתה, וכמאה מינים חיים באמריקה.

 

 » אז מה הן בעצם חיות כיס? חיות כיס הן סוג של יונק שהגור שלו 'נולד' בשלב מוקדם מאוד, ובעצם, הוא עובר את ההיריון בכיס חיצוני בגוף האם. כשהוא נולד הוא זעיר ממש. אצל הקנגורו, למשל, העובר הוא בגודל של סנטימטר וחצי! הוא לא מסוגל לראות או לשמוע, ובאופן כללי, הוא דומה יותר לתולעת קטנה עם ידיים ורגליים מאשר לקנגורו... האם מלקקת לו מראש 'שביל' על הפרווה שלה, ולמרות שהוא כל-כך קטנטן הוא יודע שהוא צריך לטפס עליו בכוחות עצמו. 'המסע' הזה לוקח לו מספר דקות, ואז הוא נכנס לתוך הכיס, נצמד לדופן ויונק. לאט לאט הוא גדל ומתפתח, ורק כשהוא כבר גדול מספיק הוא יוצא החוצה.

 » גם אחרי שהגור כבר גדול ועצמאי, הוא עדיין אוהב 'לקפוץ' חזרה לכיס מדי פעם, ולהתפנק אצל אמא שלו. כולנו אוהבים להתפנק לפעמים, נכון? מה שכן, יכול להיות שהוא ימצא שם אח קטן שתפס לו את המקום, אבל זה לא מפריע לו במיוחד. שני הגורים, הגדול והקטן, יושבים יחד בכיס, ויונקים חלב מאמא שלהם. ובאופן מופלא, החלב שהאם מספקת לכל גור מתאים בדיוק לשלב הגדילה שלו!

 » חיית הכיס הגדולה ביותר היא הקנגורו האדום, שגובהו כ-1.60 מטר. הקטנה ביותר היא הפלניגלה ארוכת הזנב, שאורכה בקושי חמישה סנטימטרים!

 » אחת מחיות הכיס המוכרות היא הקואלה. בגלל המראה שלה, אנשים רבים נוהגים לקרוא לה 'דוב קואלה', אך האמת היא שלא מדובר בדוב בכלל. התפריט של הקואלה הוא מאוד ייחודי: בוקר, צהריים וערב, היא אוכלת את עלי עץ האקליפטוס! למעשה, היא בעל החיים היחיד האוכל את העלים האלה. בגלל צייד וכריתת חורשות אקליפטוס, הקואלה החמודה נמצאת בסכנת הכחדה, וחוקים שונים באוסטרליה מנסים לשמור עליה.  

התגובות שלכם

  • טליה
    ח' טבת תשע"ח
    הם מתוקים!
  • דבורי החבדניקית
    ט"ז טבת תשפ"ב
    :)
  • צ'יפס וקולה
    ג' כסלו תשע"ח
    איזה מותק. אני חולה על חיות, ובמיוחד על קואלות!!
    • לחמניה ונקניק
      ג' כסלו תשע"ח
      חמוד. לצ'יפס וקולה: הידעתם? הבוס שלי אוכל את ארבעתנו יחד! חח
  • שולמית
    ג' כסלו תשע"ח
    איזה חמודה הקואלה
  • תהילה
    ד' כסלו תשע"ח
    חמוד
  • ליאור
    ח' כסלו תשע"ח
    קמו בחידה בלשת
  • לא הגלא את שמי
    ט"ו שבט תשע"ט
    יוטיוב
  • נחלה רבקה שפיץ
    י' כסלו תשע"ח
    איזה חמודי