חכמולוגי
בלוג

מדינה מיוחדת במינה

  שלום ילדים! היום חל יום העצמאות השבעים ואחת, ורציתי להגיד לכם שבאמת יש לנו מדינה מיוחדת במינה! ישראל היא קטנטונת: המדינה ה-150 בגודלה, וחיים בה רק עשירית אחוז מאוכלוסיית העולם - ובכל זאת, תראו מה עשינו!

 • מקום ראשון בקליטת עלייה - מאז קום המדינה, קלטנו פי שלושה וחצי עולים מכמות האוכלוסייה שהיתה כאן! תארו לכם, זה כמו להזמין משפחה גדולה פי שלוש ממשפחתכם להתארח אצלכם בבית...

  •  החיינו שפת דיבור - כן, כן, אנחנו המדינה היחידה בעולם שאי פעם החזירה לחיים שפה שכבר הפסיקו לדבר בה. כפיים לאליעזר בן יהודה!

 פרסי נובל לרוב - ידעתם שישראל מחזיקה את השיא בפרסי נובל לנפש? אין על הראש היהודי.

בתמונה: פרופסור ישראל אומן, זוכה פרס נובל לכלכלה על ניתוח תורת המשחקים.

צילום:Government Press Office Israel. Government Press Office (Israel)Flickr - Government Press Office (GPO) - Nobel Laureate Yisrael AumannCC BY-SA 3.0

Flickr - Government Press Office (GPO) - Nobel Laureate Yisrael Aumann

 

 והדרת פני זקן - בישראל, עם כל המלחמות והבלגן, תוחלת החיים היא מהגבוהות בעולם! בממוצע, חיים אצלנו 82 שנה, ואנחנו במקום השמיני בעולם, מעל ארצות מפותחות כמו אנגליה וארצות הברית.

 ירוקים יותר - ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמספר העצים שלה עלה ולא ירד בשנים האחרונות! זאת למרות ש-60 אחוז מהשטח שלנו הוא מדבר... ישראל גם מחזיקה את השיא העולמי במספר האנשים שמשתמשים בדוד שמש, ומנצלים את אנרגיית השמש הירוקה. ואם כבר, אז את דוד השמש המציא מדען ישראלי.

 בתמונה : יער עופר. צילום: ארכיון הצילומים קק'ל, ישראל סיני ארכיון הצילומים קק'ל, ישראל סיני, PikiWiki Israel 14783 Ofer ForestCC BY 2.5

PikiWiki Israel 14783 Ofer Forest

  לחלל ומעבר - ישראל הקטנה מדורגת במקום השני בעולם בטכנולוגיית החלל שלה. מדהים למדי, לא? ובכלל, בתחום המדע ישראל נחשבת למדינה מתקדמת מאוד.

NASA Middle East

 

 ארץ התורה - והכי חשוב: בישראל תוכלו למצוא את מרכז התורה של זמננו, וזה לא תמיד היה כך! מספר הישיבות והמוסדות התורניים בארץ הוא הגבוה בעולם. עם ישראל חזר הביתה!

בתמונה: תלמידי מכון מאיר לומדים

 

התגובות שלכם

  • מאור כהן
    ד' אייר תשע"ח
    ואוו מעניין...
  • הללוש המושלמת
    ב' אייר תשפ"ב
    עם ישראל חי!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ברכה קלעג'י
    ד' אייר תשע"ח
    מדהים
  • חיה
    ד' אייר תשע"ח
    אין, תודו פשוט שאין על ישראל!!!!! עם ישראל חי!!!!
  • חדוה לוי
    ד' אייר תשע"ח
    יפה
  • יעל
    ד' אייר תשע"ח
    כתוב שייצא משהו שקוראים לו יום העצמאות, מתי הוא ייצא??????????????
  • אהרון המלך
    ה' אייר תשע"ט
    יפה מאוד