חכמולוגי
בלוג

מוזיאונים מיוחדים

 שלום ילדים! ידעתם שהשבוע, בדיוק לפני 53 שנה, נחנך מוזיאון ישראל שבירושלים? אם לא הייתם שם, כדאי לכם ללכת, כי באמת מדובר במוזיאון מעניין.

 אם כבר מדברים על מוזיאונים, מסתבר שאנחנו מחזיקים בשיא של ממש: במדינת ישראל יש הכי הרבה מוזיאונים לנפש בעולם!!! יהיה לנו קצת קשה לספר לכם על כולם, אבל בחרנו בשבילכם כמה מעניינים במיוחד.

 

 • מכון איילון - מתחשק לכם להיכנס למפעל סודי לייצור תחמושת שנמצא מתחת לאדמה? לפני קום המדינה, חברי ההגנה הקימו ברחובות מפעל שכזה מתחת לאפם של הבריטים. קיומו הוסתר אפילו מהקיבוצניקים שחבריהם עבדו במקום. הכדורים שיוצרו סייעו מאוד לכוחותינו לנצח במלחמת העצמאות, ואם תבקרו במקום, תוכלו לגלות באיזה שיטות מתוחכמות הצליחו חברי ההגנה להסתיר את המפעל הסודי! 

 

• מוזיאון המוזיקה העברי - אוהבים לנגן על כל דבר שאתם רואים? זה המוזיאון בשבילכם. במוזיאון המוסיקה העברי שבירושלים יש כלי נגינה מוזרים ומיוחדים מכל רחבי העולם, ועל חלקם אפילו תוכלו לנגן! בנוסף, יש בונוס: סיור באמצעות מציאות מדומה בבית המקדש, שייבנה במהרה בימינו.

 

 • מוזיאון הטרקטורים - ברום ברום!!! מי שמחבב טרקטורים, ייהנה בוודאי ממאה ושבעים הטרקטורים הישנים שמוצגים במוזיאון ביישוב עין ורד. אם אתם מכירים את הסיפור 'הטרקטור בארגז החול' של הסופר מאיר שלו, תוכלו לפגוש בימי שישי את דוד אהרון, משפץ הטרקטורים, ולקבל ממנו חתימה (:

 

 • מוזיאון המרציפן - איזה מותק של מוזיאון! חובבי המרציפן ישמחו לשמוע שבמוזיאון הזה אפשר למצוא פסלים מדהימים שעשויים ממרציפן. הם עוד יותר ישמחו לשמוע שבמקום יש חנות וסדנאות יצירה, כך שתוכלו ליצור פסלונים במו ידיכם, לקחת אותם הביתה, וגם לאכול אותם...אגב, ידעתם שהטעם המריר מעט שיש במרציפן מגיע מחומר שנקרא ציאניד? במינונים גדולים ציאניד הוא רעל מסוכן ביותר, אבל אל דאגה - בכמות שיש במרציפן לא יקרה לכם כלום.

  

 

התגובות שלכם

  • במבה
    כ' תמוז תשע"ט
    וואוו,מוזיאון המרציפן נשמע הכי מגניב!!
  • תצמנה
    כ"ט אלול תשפ"א
    נכון