חכמולוגי
קוראים כותבים

כתבים צעירים- ראיון עם יהודה גליק

 

   

העולה להר הבית

ראיון מיוחד עם איש הר הבית- יהודה גליק

  

 

 

מי העיר הקדושה ביותר בעולם? ירושלים, כמובן. ומה המקום המקודש ביותר בירושלים? אם אמרתם 'הכותל המערבי' - תחשבו עוד קצת... הר הבית, מקום המקדש, הוא כמובן הקדוש ביותר!

לכבוד יום ירושלים, כתבנו יוסף יצחק ביטון ראיין עבורנו דמות שהפכה להיות מזוהה עם העלייה להר הבית, ואף שילמה על פעילותה מחיר כבד. לפני מספר חודשים, יהודה גליק נורה על ידי מחבל בגלל עיסוקו בהנחלת מורשת ההר לעם ישראל, ורק בחסדי ה' ובניסים גדולים הוא זכה להנצל. אל תפספסו את הכתבה המרתקת הזאת!

 

יהודה גליק נולד בארה'ב. הוא שמש חמש שנים כמנכ'ל 'מכון המקדש', וכיום משמש כר'מ בישיבת עתניאל. יהודה גליק מרצה בנושא ירושלים, הר הבית והמקדש. הוא  נשוי ליפי, אב לשמונה ילדים ומתגורר בעתניאל.

 

 שלום יהודה גליק! ממתי התגלתה אצלך המשיכה להר הבית?

 

לפני 25 שנה. בשנת 1989, כשהייתי בחור ישיבה, הייתי מתעניין ושואל הרבה על הר הבית. לאחר שראיתי שההלכה מתירה לי לעלות להר הבית התחלתי לעלות .

 

• מי הם רבותיך שמנחים אותך בעניין הר הבית?

 

הרב שלי הוא רבה של הישוב עתניאל, הרב רא'ם הכהן. מדריכים אותי גם הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב נחום רבינוביץ, והרב אליקים לבנון. יש הרבה רבנים מגוונים שבהחלט תומכים בפעילות הזאת.

 

• מהם הכללים שמנחים אדם העולה להר הבית?

 

קודם כל יש הלכה שנקראת: 'מורא מקדש'. ההלכה היא שמותר לעלות להר הבית רק למי שאין לו את הטומאות שאוסרות עליו לעלות להר הבית. בנוסף צריך לעלות בקדושה ובטהרה , ביראה ובחרדת קודש . צריך מעבר לזה כמובן ללכת בלי נעליים, ורק במקומות שמותר ללכת בהם - דהיינו באזורים שבהם לא עמד המקדש.

 

•מהי הסיבה שעדיין רבנים גדולים וחשובים אינם בעד עלייה להר הבית?

 

צריך לשאול את הרבנים האלה ,אני לא יכול ממש להגיד לך . מדובר בדרך כלל בחששות בזיהוי המקום או בחשש מזה שאנשים לא בקיאים יעלו בלי להקפיד על ההלכות הנחוצות.



• מהו בשבילך הר הבית?

 

הר הבית זה המקום הכי קדוש בעולם. זה המקום שהקב'ה בחר לשכן שמו שם . זה המקום היחידי בעולם שיהודי מצווה לעלות אליו בשלושת הרגלים. זה המקום של עקידת יצחק ,זה המקום שקנה אותו דוד המלך, זה המקום שעמדו בו בית המקדש הראשון והשני והמקום שהיה משאת הנפש של עם ישראל אלפיים שנה.

 

• סיפור מעניין שזכור לך במיוחד מהר הבית?

 

יש הרבה סיפורים.. כרגע עולה במוחי שעליתי עם אישה בשנות השמונים שלה, ניצולת שואה.  כשהגיעה אל ההר היא מאוד התרגשה. היא פרצה בבכי ואמרה שכשהיא הייתה במחנות ריכוז וכולם התפללו בערגה 'לשנה הבאה בירושלים', זה היה נראה לה חלום שלא יכול להתגשם. ועכשיו היא לא מאמינה שהיא דורכת על מפתן הר הבית..

 

• האם תוכל לשחזר לי את רגע ההתנקשות?

 

הקרן למורשת הר הבית עושה כל שנה כנס שנתי ביום עליית הרמב'ם להר הבית. בסוף הכנס לקחתי איתי את הציוד וצעדתי עם זה לכיוון הרכב. אשתי נהגה ברכב ואני שמתי את הדברים מאחורה. אחרי שהכנסתי את התכולה, הסתובבתי. עמד שם אדם עם קסדה על הראש שישב על אופנוע. הוא פנה אלי ואמר לי: 'אני נורא מצטער אבל אני חייב לעשות את זה כי אתה אויב של אל- אקצא.' וירה בי ארבעה כדורים. אני התחלתי לברוח עד שהגעתי למדרכה וקרסתי על הרצפה. אחד בשם שי שהיה איתי צעק לעברי: 'הרב יהודה, אל תלך אנחנו צריכים אותך' וזהו... ואז איבדתי ההכרה. אשתי הספיקה לדבר בטלפון עם המשטרה ועם חברה שלה שתזעיק אמבולנס.

 

• כשהתעוררת הבנת מה עבר עליך?

 

נגיד ככה, האירוע היה ביום רביעי. זכרתי את הפיגוע וחשבתי שנפצעתי קל, לא תיארתי לעצמי שנפגעתי כל כך קשה. אחד הזיכרונות הראשונים כשהתעוררתי, היה שהבן שלי עומד ליד המיטה ושר זמירות שבת. זכרתי את הפיגוע, אבל חשבתי שהתעוררתי יום למחרת, שזה אומר שאני עכשיו ביום חמישי, ושאלתי אותו מה פתאום זמירות שבת? כשהוא אמר לי ששבת היום, חשבתי שהייתי שלושה ימים בבית חולים, ולא ידעתי שזו כבר השבת השנייה...

 

• האם למרות הכל אתה מתכנן לחזור ולהילחם?

 

בעזרת ה', כן. כל עוד הקב'ה יתן לי כוח לחזור לפעילות שלי ברגע שאני אוכל, בוודאי.

 

• מה מניע אותך למסור את נפשך בנושא הזה?

 

הקב'ה גלגל אותי שאני אתעסק בנושא הר הבית. זה הדבר החשוב ביותר לעם ישראל!! כל התורה מושתתת על בניין בית מקדש .זה החובה שלנו להקים בית מקדש והחובה שלנו לעבוד את ה' במקדש. אין נושא שהוא כל כך מרכזי בתורה כמו נושא המקדש. ולכן מכאן נובעת החובה שלנו לבוא ולעלות למקום שהקב'ה בחר בו, מקום שכרגע יאה לתפילה לכל העמים. מקום שיהיה מרכז עולמי לתפילת ה' אחד ושמו אחד.

 

• לסיום, איזה מסר לחיים היית רוצה להעביר לנו הילדים?

 

על כל אחד לדעת באופן פרטי, שמי שעושה את רצון ה' באמת, ומבטל את עצמו, הוא בעצם נעשה שליח בצבא ה'. אז הקב'ה מסייע בידו ונותן הרבה כוחות מעבר למה שאדם חושב שיש לו. ובעזרת ה', להאמין, לפעול למען ה' יתברך, ולכוון את כל מה שעושים למען ה' יתברך.

 

 

התגובות שלכם

  • רינה
    כ"ח אייר תשע"ה
    אין על הכתבות של יוסף
  • חדוה
    כ"ט אייר תשע"ה
    כתבה מהממת!
  • נחמיה הולץ
    כ"ז חשון תשע"ט
    יוסף טוב אתה