חכמולוגי
קוראים כותבים

הספריה- התפילין שהצילו

  

התפילין שהצילו

 

 

בתלמוד ישראלי השבוע, פולקע בונה 'תפילינומט' להנחת תפילין...

הנה ספור שמספרים על הצלה מופלאה שהתרחשה בזכות תפילין!

 

דיוויד מילר היה איש עסקים עשיר, ואדם ירא שמים. לכל נסיעותיו הלך עם מזוודה ביד אחת, ועם תיק התפילין שלו בידו השניה.

לפני מספר שנים, דיוויד היה אמור לטוס לפגישת עסקים שממנה היה צריך להרוויח כסף רב. הוא הלך לקראת מקום העלייה למטוס בשדה התעופה, כשלפתע קבל שיחה מאשתו בנייד. הוא הניח את התפילין על אחד הכסאות, שוחח עם אשתו, והמשיך ללכת לכיוון המטוס...

רק כשעלה והתיישב במקומו, שם לב שתיק התפילין איננו! דלת המטוס כבר נסגרה, והוא בקש מהטייס לפתוח אותה ולאפשר לו ללכת להביא את התפילין שנשכחו. הטייס סרב, והסביר שיש למטוס לוחות זמנים קבועים, והוא לא יכול לחרוג מהם.

 

דיוויד לא רצה לקבל את רוע הגזירה, והתווכח עם הטייס. 'התפילין האלה חשובות לי מאוד!' התחנן 'אנא, תן לי לצאת רק לרגע! התפילין כאן ממש ליד פתח המטוס, מיד אחזור!' חלק מנוסעי המטוס החלו להתערב לטובת דיוויד, והוויכוח נמשך דקות ארוכות. 'כבר יכולתי להביא את התפילין ולחזור עד שאנחנו מתווכחים!' אמר דיוויד 'בבקשה, תפתחו את הדלת ותנו לי להביא את התפילין…' בסופו של דבר, הטייס התרגז.

  

'לך' הוא אמר 'אני פותח לך את הדלתות. אבל אין לי שום כוונה לחכות לך!' דיוויד לא חשב לרגע. הוא יצא במהירות, רץ להביא את תפיליו, וגילה שהמטוס כבר המריא...בצער הביט על המטוס הנוסק לשמים. האם יפסיד את העסקה?

 

אך מטוסו של דיוויד לא הגיעה ליעדו. הוא נחטף על ידי מחבלים, והוטס לתוך אחד ממגדלי התאומים. כל הנוסעים נהרגו, וגם אלפי אזרחים שהיו באותה שעה במגדל. דיוויד ניצל בזכות מסירותו לתפילין. אך ככל הנראה, לא רק הוא ניצל: שני מטוסים הוטסו לתוך המגדלים, והמחבלים תכננו שההתנגשות תהיה בו זמנית. בזכות הוויכוח עם דיוויד, הטיסה השניה אחרה ברבע שעה, מה שנתן לאנשים רבים את האפשרות לברוח מהמקום.  

  

 

 

התגובות שלכם

  • יאיר שלמה יצהרי
    י"ב אדר תשע"ט
    מדהים!
  • הללי
    י"א שבט תשפ"ג
    וואו
  • הנ
    י"ב שבט תשפ"ג
    וואו!! זה היה לפני 20 שנה