חכמולוגי
בלוג

נחל שיח

 

נחל שיח

 

 

שלום ילדים! 

 

זהו, זה, חג הפסח הגיע! אחרי כל העבודה הקשה, ואחרי ששרתם כל-כך יפה מה נשתנה בליל הסדר, זה הזמן המושלם לקחת חבילת מצות ולצאת לטייל בארץ ישראל!

 

 

היום נמליץ על טיול של טבע בתוך העיר חיפה.

חיפה, כידוע, יושבת על רכס הכרמל, ויש בה נופי הרים ירוקים עם נוף קסום לים. הטיול שלנו יהיה לגיא היפה של נחל שיח, שיש בו מעיינות, בריכות טבילה, מערה (נעולה), בוסתן ואתר ארכאולוגי. לא רע בשביל מסלול של שעתיים!

 

 

את המסלול מתחילים ברחוב לוטוס מול בית מספר 3. שם תראו שלט חום שמורה לכיוון נחל שיח. לאחר ירידה ברחוב צדקיהו וצעידה לצד מרכז הפיס, פונים ימינה לתוך חורש טבעי. יורדים עם השביל לתוך ערוץ הנחל, ונתקלים ב'עין משוטטים', שהוא מעיין הנובע בתוך מערה, ומתנקז לתוך בור אבן. הזדמנות מצוינת לטבול את הרגליים! המעיין נקרא על שם 'אגודת המשוטטים', שהקים המורה החיפאי פנחס כהן לפני 100 שנה. מדובר בחבורה הראשונה של חובבי טיולים, שנהגו לטייל בכל ארץ ישראל!

 

בהמשך נראה מערת 'קומותיים' שהיתה מאוכלסת בעבר על ידי נזירים. היום המערה נעולה, לכן נמשיך עם השביל. כשנגיע למזלג, אפשר להמשיך למטה לכיוון הנחל, אך כדאי קודם להמשיך ישר ולראות את שרידי המנזר הצלבני שנמצא בנחל. מדובר בשרידים מלפני שמונה מאות שנה.

 

אם נמשיך עם השביל, נגיע למעיין השני, עין שיח, ואחריו לבוסתן כיאט, בוסתן נאה אך נטוש. את הטיול נסיים ברחבת החנייה ליד רחוב שלמה המלך. כדאי להביא לשם מראש רכב, כדי שלא תצטרכו לעלות את כל הדרך חזרה.

 

 

 

 

תיהנו וחג שמח!

 

 

התגובות שלכם

  • אביטל
    י"ד ניסן תשע"ז
    אני מאודדדדד אוהבת לטייל!!!!
  • הלל י
    י"ג אב תשע"ח
    חחחח גם אני