חכמולוגי
בלוג

נער החידות מ...אור עקיבא

 

נער החידות מ...אור עקיבא!

 

 

שלום ילדים!   כאן ד'ר פולקע!

השבוע, בארץ גושן, יוחנן משתתף בתחרות חידות. אז גם לי יש ספור קטן על אלוף חידונים מיוחד במינו, שזכה ממש לעשות קידוש שם שמים!

 

 

משה אבו עזיז הוא מורה ומחנך בישיבה, שהתגורר באור עקיבא בדירת שניים וחצי חדרים עם אשתו ושמונת ילדיו. למשה היה תחביב מיוחד: ללמוד כל מה שהוא יכול על כמעט כל נושא אפשרי. בשעות הפנאי הוא היה יושב ומשנן בדרכים מיוחדות שמות של ערי הבירה של ארצות העולם, רשימות נשיאים, והישגי ספורט מיוחדים. ועם כל הידע הכללי העצום שהוא טרח ועמל עליו - הוא ניגש לחידונים.

 

 

משה התחרה בהמון חידונים, וזכה בפרסים קטנים שונים ומשונים. אך הזכייה הגדולה ביותר שלו היתה בתכנית שנקראת 'אחד נגד מאה.'

 

בתכנית, מתחרה אחד צריך להתחרות מול קהל של מאה אנשים. שואלים שאלות, ומי שלא יודע את התשובה הנכונה יוצא מהמשחק. מסיבוב לסיבוב כמות האנשים בקהל יורדת, וכמות הכסף שהמתחרה זוכה בה עולה.

בכל שלב במשחק הוא יכול לפרוש עם הכסף שזכה בו, אך אם הוא טועה - הוא מאבד את הכל. ואם הוא מצליח לנצח את כל מאה המתחרים מולו בלי לטעות, הוא זוכה במיליון שקלים, לא פחות!

 

 

 

משה אבו עזיז התחיל לענות על השאלות , וענה נכון. הוא ענה תשובה ועוד תשובה, הרוויח כסף, ותמיד בחר להמשיך ולהתחרות. ואז הגיעה שאלה קשה. 'מה זו 'פתיחה אנגלית'? מונח מתחום משחק הפוקר, הבורסה, או הספרות?' משה לא ידע את התשובה...האם הוא יפסיד את כל מה שהרוויח עד עכשיו? הוא הרים עיניים לשמיים והתפלל. הוא השתמש בזכותו להתייעץ עם מישהו מהקהל, והפלא ופלא! הנשאל בדיוק עבד בבורסה, וידע להסביר שפתיחה אנגלית קשורה לעבודה שלו!

 

אז במה משה בן עזיז עשה קידוש ה'? קודם כל, אנשים ראו אדם חובש כיפה שהוא חכם, ידען ועם זאת עניו וצנוע. במשך כל הרגעים המותחים של החידון, משה אמר 'בעזרת ה' נעשה ונצליח' ותלה את בטחונו לא בידיעותיו הרבות, אלא בקב'ה.

וכשהוא הצליח לענות על החידה האחרונה, והיה הראשון בישראל (והשני בעולם כולו!) לזכות במיליון שקלים - הוא אמר בשמחה רבה 'אודה ה' בכל לבב, בסוד ישרים ועדה' לקול תשואות הקהל.   

 

 

בראיון אחרי הזכייה, משה בן עזיז אמר שהכי חשוב זה לקחת מטרה ולדבוק בה. ואם יש לך מטרה שאתה בוחר בה מסיבה טובה, ואתה מתאמץ ומנסה, בעזרת ה', תצליח!

 

 

 

 

 

 

התגובות שלכם

  • תמרוש
    י"ב אייר תשע"ז
    מקסים איך הוא באמת הראשון בארץ שזכה והשני בעולם כולו????!!!אה ואגב למי שלא מכיר זו סדרת טלוויזיה שבאמת קוראים לה אחד נגד מאה ולפעמים מתמודדים ילדים לפעמים נערים לפעמים מבוגרים ולפעמים זקנים.
  • חיוששששששששששש
    י"ב אייר תשע"ז
    כל הכבוד לו!!!!!!!!
  • רות מרים פרידמן
    י"ב אייר תשע"ז
    וווווווווווווואאאאאאאאאאאאאוווווווווווווווווווווווווווו
  • 1234
    י"ג אייר תשע"ז
    וואו איזה יפה וגם הסרט ממש יפה