חכמולוגי
בלוג

תפארת הממחזרת

 

עץ תכשיטים

 

שלום ילדים!

 

בתחילת השבוע הבא יחול ל'ג בעומר, כמו שתוכלו להבין ממשחקי 'טוק טוק' המצחיקים. ל'ג בעומר הוא יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי, וזה כיף גדול לשבת סביב המדורה עם החברים, ולצלות תפוחי אדמה ומרשמלו!

 

אלא מה? מבחינת איכות הסביבה, יש דברים שצריך להקפיד עליהם. קודם כל, צריך לשים לב מאיפה לוקחים את העצים. האם הורסים ושוברים עצים חיים? זה ממש לא טוב! וחוץ מזה, העשן של המדורות הרבות עולה למעלה, וגורם לזיהום אוויר שהוא מאוד לא בריא. כולנו מריחים את ריח העשן, אבל אנשים עם בעיות בדרכי הנשימה סובלים מזה במיוחד.

 

אז מה עושים? אף אחד לא מצפה שלא תעשו מדורה - אבל קודם כל, כדאי שיהיו כמה שפחות מדורות. אם כל קבוצה של שלושה או ארבעה ילדים עושה מדורה משלה, זה יוצא המון מדורות! עדיף להתארגן ולעשות מדורות בקבוצות גדולות יותר. וגם כשעושים מדורה כיתתית או שבטית, אין צורך לעשות מדורות ענק! הן מסוכנות יותר, גורמות ליותר זיהום אוויר, ואפילו אי אפשר להתקרב אליהן וליהנות. אז סיכמנו? מעט מדורות בגודל סביר, וכולנו נוכל לחגוג בלי להרוס את העולם!

 

 

עץ תכשיטים     

כבר דברנו על החשיבות של העצים, אז מה דעתכם להכין יצירה חמודה וקלילה, שתעזור לכם לשמור על סדר בתכשיטים שלכם (או של אחותכם…)? אתם מוזמנים לחפש ענף מתאים בשאריות העצים של מדורת ל'ג בעומר…

   

מה צריך?

 

ענף בינוני, לא שביר מדי, עם הרבה הסתעפויות.

 

- עציץ קטן, או קופסת קוטג'/גבינה וכו'

 

- חומרים לציפוי או צביעת הקופסה: וושי טייפ (נייר דבק עם דוגמאות), או נייר לבן וצבעים, או צבע שצובע פלסטיק.

 

- חומר מילוי: פלסטלינה/ חצץ/ אדמה

 

 

 

מה עושים?

 

1. מדביקים וושי טייפ סביב הקופסה (זה מה שאני עשיתי). אפשר גם להדביק נייר לבן, ואז לקשט אותו בצבעים, מדבקות, נצנצים וכל מה שתרצו. לחילופין, תוכלו לצבוע ישירות על הקופסה בעזרת טושי ארטליין או ספריי.

 

 

2. ממלאים את העציץ שיצרתם באדמה, חצץ או פלסטלינה. אני השתמשתי בפלסטלינה, וכיסיתי אותו מלמעלה עם מעט חצץ, שייראה יותר עציצי.

 

 

3. תוקעים את הענף לתוך חומר המילוי שלכם, וזהו! הגיע הזמן לתלות את העגילים, הצמידים והשרשראות בבית החדש שלהם!

 

 

 

נ.ב. אני השארתי את הענף בצבע הטבעי שלו וקישטתי את העציץ, אך אפשרות אחרת היא להשאיר את העציץ בצבע חלק, ולצבוע את הענף בפסים צבעוניים בעזרת צבע גואש או לק. גם זה יוצא מדליק!  

 

  

 

 

ל'ג שמח!

 

  

התגובות שלכם