חכמולוגי
בלוג

שינה

 

שינה

 

 

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע, וכשצפיתי ב-'טוק טוק' לשבועות, נזכרתי כמה קשה להישאר ערים כל הלילה...מוזר, נכון?

 

מה אנחנו בסך הכל עושים כשאנחנו ישנים? שוכבים ולא עושים כלום! אך מסתבר שהשינה חשובה מאוד מאוד לגוף שלנו, ואנחנו ממש לא יכולים להסתדר בלעדיה. אז הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על שינה!

 

 

 

חשבתם שאתם סתם נרדמים וישנים עד הבוקר? חמישה שלבים שונים מאוד עוברים על הגוף והמוח שלכם במהלך השינה, והם מכונים שלבים 1-4, ושנת REM. השלבים הולכים משינה קלה עד שינה עמוקה מאוד, ממנה קשה מאוד להתעורר. שנת REM נחשבה עד כה לשלב החלימה, אך כיום חושבים המדענים שגם בשלבי השינה האחרים אנחנו חולמים. מה שבטוח זה שאם לא נקבל את כל אחד משלבי השינה בכמות שאנחנו זקוקים לו, נהיה מאוד עייפים למחרת…

 

 

 

אדם זקוק לשינה אפילו יותר מאשר למזון! אנשים שרדו חודש ואף יותר ללא אוכל, אך אורך הזמן הארוך ביותר שמישהו הצליח להשאר ער הוא 11 יום. חוסר שינה קיצוני יכול אפילו לגרום למוות.

 

 

 

בני האדם מבלים כשליש מחייהם בשינה. זה נשמע הרבה, נכון? אבל חתולים ישנים יותר, כשני שליש מהחיים. ג'ירפה, לעומת זאת, זקוקה לפחות משעתיים שינה ביממה, והעטלף החום זקוק ל-22 שעות. איזה עטלף עייף!

 

 

 

האם עיוורים רואים בחלום? תלוי מתי הם התעוורו. אדם שנולד עיוור, או שהתעוור בגיל צעיר מאוד, יחלום בקולות ובריחות, אך לא יראה שום דבר. ואילו אלה שהתעוורו בגיל מאוחר יותר יראו דמויות ומראות בחלום, גם אם ביום יום הם לא רואים אותם.

 

 

 

כשישית מהאנשים הולכים תוך כדי שינה, ורבים יותר מדברים. חירשים נצפו מדברים מתוך שינה בעזרת שפת הסימנים. אבל מה דעתכם על צייר שיודע לצייר רק מתוך שינה? לי הדווין מאנגליה מצייר תוך כדי שינה מגיל ארבע, למרות שאין לו שום יכולת ציור כשהוא ער! ציוריו המדהימים נמכרו במאות אלפי דולרים, ואפילו לנשיא טראמפ יש אחד...

 

 

 

איך אתם ישנים, על הבטן, הגב או הצד? מדענים טוענים שיש קשר הדוק בין סוג האישיות שלכם, לתנוחה בה אתם נרדמים בלילה! אני, בכל אופן, ישן בעמידה. מה זה אומר עליי?

 

 

 

 

 

 

 

 

התגובות שלכם

  • יהונתן אבל
    ג' סיון תשע"ז
    זה אומר עלי שאני מאוד כבד ואז אני לא יכול לשכב ואולי אני פיל?
  • מיטל דוייב
    ה' סיון תשע"ז
    יפהההההההההה