חכמולוגי
בלוג

תפארת הממחזרת

 

 

תמונה מופשטת

 

 

שלום ילדים!

 הקיץ כבר כאן, ואיתו החום הגדול. גם בארץ גושן יש שרב, וגם אצלנו...ומה עושים כשהטמפרטורות מטפסות לאי שם? מדליקים מזגן, כמובן…

 

אבל מסתבר שלהדליק מזגן זה לא הדבר הכי בריא בעולם. זה לא בריא לגוף שלנו, וגם לא בריא לסביבה. המזגן פולט גזים שגורמים להתחממות של העולם, מה שיגרום בעתיד לזה שנצטרך להפעיל מזגנים יותר ויותר. הגוף שלנו מתרגל לכך שקריר ונעים, וככל שאנחנו 'מתמכרים' למזגנים, נהיה לנו קשה להתמודד עם שינויים בחום הסביבה.

 

המזגן גם מסייע לפיזור חיידקים והדבקה במחלות: הוא יונק את האוויר מתוך החדר, מקרר אותו, ומחזיר אותו אליכם. זאת אומרת שאם מישהו יעשה אפצי', החיידקים שלו יישאבו פנימה לתוך המזגן, ויחולקו חינם לכל יושבי החדר. ואם יש זרם אוויר קר שמופעל עלינו ישירות, אפשר לחטוף כאבי שרירים, במיוחד כשהמזגן מופעל על קור מקפיא עצמות…

 

 

אז מה, נימס מחום? לא בהכרח.

יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להתקרר, לפני שמדליקים את המזגן. אפשר למלא 'בקבוק חם', במים קפואים, ולשים על הראש או הגוף. בלילה, אפשר לשים את הסדינים במקפיא בתוך שקית לפני שהולכים לישון. כדאי ללבוש בגדים רפויים מבדים טבעיים שמאפשרים אוורור, ואם תשטפו פנים מדי פעם ולא תנגבו, תראו כמה יהיה לכם נעים. פעם שאלתי מישהו מקיבוץ מאוד חם בבקעת הירדן מה הם עשו לפני שהיו מזגנים, והוא הסביר שהם פשוט ישבו משך היום בתוך המעיינות שבאזור...

וכמובן, אין על ארטיק טעים כדי לקרר לכם את הבטן גם מבפנים!

 

אם החום מוגזם לגמרי ואתם בכל זאת מחליטים להדליק מזגן - חום של 24-25 מעלות הוא בדיוק מספיק: החדר יהיה נעים, ולא תרגישו בקוטב. ובכל מקרה, תשתדלו מדי פעם לפתוח את החלון, כדי שייכנס קצת אוויר צח. 

 

 

תמונה אבסטרקטית (מופשטת) מצבעים מומסים     

היצירה הזאת לא תעזור לכם להתקרר, אבל הצבעים המסכנים ימסו מחום! היא גם ממחזרת בצורה מקסימה את שאריות הצבעים שנשארו לכם בקלמר. 

   

מה צריך?

 

שאריות צבעים - צבעי פסטל

 

 

- קנבס או בריסטול גדול

 

 

- מזלג

 

 

- מייבש שיער

 

 

 

 

מה עושים?

 

1. מניחים צבע על הקנבס, ומחזיקים אותו במקום בעזרת המזלג.

2. מפעילים את מייבש השיער ומכוונים אותו על הצבע.

החום ימיס את הצבע, ויפזר אותו על הקנבס. שחקו עם הכיוון ועוצמת הרוח, ותראו איזה אפקטים זה יוצר…

3. הניחו צבע נוסף, וחיזרו על הפעולה.

אתם מוזמנים להיות יצירתיים: רוצים ליצור דוגמה לפי צבעי הקשת? הניחו אותם זה לצד זה. לחדר שלכם מתאים דווקא ורוד וסגול? גם זה הולך.

אם יש לכם מספיק צבעים וכוח, כסו את כל הקנבס בכתמים צבעוניים, או שאולי אתם מעדיפים לגזור שבלונת לב מבריסטול, להניח אותו על הקנבס, ולמלא אותו? כל האפשרויות פתוחות, אבל בכל מקרה, זה כיף גדול, והתוצאה עושה שמח בלב! 

 

 

 

 

 

 

  

התגובות שלכם

  • צמנהבס
    ו' אלול תשע"ח
    יפיפה
  • בלבלה
    כ"ב אלול תשע"ח
    חמוד
  • חנוך דייטש
    י"ח טבת תש"פ
    משעמםםםם