חכמולוגי
בלוג

יד שרה

 

יד שרה

 

 

שלום ילדים!  כאן ד'ר פולקע.

 

אל תשאלו מה קרה... נפלתי בצריף, והרגל שלי נשברה!

היה לי ממש קשה לזוז ממקום למקום, עד שטוביה הציע לי לפנות  ל-'יד שרה', ולקחת מהם בהשאלה קביים. מי זה יד שרה? שאלתי, והוא הסביר לי שמדובר בארגון גדול וחשוב. בדקתי וחקרתי, וגיליתי שבאמת מדובר בארגון מדהים!

 

אז לכבוד התכנית החדשה 'הכל בחסד', אני רוצה לספר לכם כמה דברים שאולי לא ידעתם על ארגון החסד 'יד שרה'.

 

 

 

יד שרה נוסדה לפני יותר מארבעים שנה, כשאורי לופליאנסקי החליט לקנות מספר מכשירי אינהלציה כדי להשאיל לשכנים. כשאנשים ראו מה הוא עושה, הם התחילו לתרום לו מכשירים רפואיים שונים כדי שיוכל להשאיל גם אותם. תוך זמן קצר, הדירה הקטנה שלו התמלאה בקביים, הליכונים, כסאות גלגלים ועוד.

 

 

 

אורי ואשתו ראו שיש צורך גדול במכשירים רפואיים, אבל איפה הם ישימו את הכל? מזל שיעקב לופליאנסקי, אבא של אורי, בדיוק יצא לגמלאות ומכר את החנות שלו. הוא תרם את הכסף מהמכירה, ובעזרתו הם קנו מבנה מתאים. כעבור מספר שנים הם החליטו לקרוא לארגון 'יד שרה' על שם סבתא של אורי, שנספתה בשואה.

 

 

 

לאט לאט הארגון צמח, וזכה להכרה, הערכה ותרומות. אחת התרומות המגניבות ביותר שהם קיבלו היא קרון רכבת שרכבת ישראל קנתה, אך הסתבר שהוא לא מתאים למסילות בארץ... הקרון הוצב במרכז ירושלים, ושימש כאחד הסניפים.

 

 

 

היום יש ל'יד שרה' יותר ממאה סניפים ברחבי הארץ! מעל 6000 מתנדבים עוזרים לעם ישראל, והפעילות כבר חרגה מזמן מהשאלת ציוד בלבד. בארגון דואגים לאוכלוסיית הזקנים על ידי ייעוץ משפטי, השאלת לחצני מצוקה, וניידות טיפולי שיניים שמגיעות אליהם עד הבית. היא מפעילה משחקייה לילדים עם צרכים מיוחדים, מרכזי יום לשיקום, ושולחת מתנדבים לבתים של קשישים בודדים וגלמודים. בתחום הציוד יד שרה הפכה למומחית של ממש: יש לה בתי מלאכה לתיקון ציוד שבור, ומרכז הדגמה שמציג בפני אנשים מוגבלים מכשירי עזר משוכללים שיכולים לעזור להם.

 

 

 

'יד שרה' זכתה בפרסים רבים על הפעילות שלה, בארץ, וגם בעולם. ולפני 12 שנה, היא זכתה למעמד ארגון מייעץ לאומות המאוחדות, שזה המעמד הגבוה ביותר שארגון יכול להגיע אליו ברמה העולמית! אני חושב שמגיע לה, נכון?


 

 

 

 

 

 

 

 

התגובות שלכם

  • מעיין הודיה פרייד
    י"ט סיון תשע"ז
    גם אני שברתי את הרגל והלכתי ליד שרה וקיבלתי קביים ובמקרה התנדבה שם אישה מהקיבוץ
  • מעיין עדי
    כ"ב סיון תשע"ז
    מרגש
  • דינה רות
    ט' אב תשע"ז
    ואוו איזה צדיקים כל הכבוד