חכמולוגי
בלוג

הרב מרדכי אליהו

 

 

 

הרב מרדכי אליהו

 

 

 

השבוע חל יום פטירתו של הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ'ל.

הרב נולד בעיר העתיקה בירושלים בכ'א באדר, תרפ'ט. אביו היה הרב סלמאן אליהו, רב מקובל שעלה מבגדד, ומתלמידי ה'בן איש חי'. אמו היתה מזל, אחותו של הרב יהודה צדקה, ונכדת אחותו של הבן איש חי.

 

 

בגיל 11 התייתם מרדכי הצעיר מאביו, אך הוא המשיך ללכת בדרכיו, ושקע בלימוד תורה. כשהיה בן 31 התמנה לדיין, והיה הדיין הצעיר ביותר בארץ! בשנת תשמ'ג התמנה לכהונה הרמה של הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי לישראל, יחד עם הרב אברהם שפירא, זצ'ל, שהיה הרב האשכנזי.

 

הרב אליהו היה המנהיג הרוחני של ציבור גדול, ונודע כמקובל ובעל מופת. אך יותר מכל נודע ביחסו האוהב לכל אדם בישראל. הרב ראה חשיבות גדולה להפצת התורה בכל עם ישראל, ועמד מאחורי עשרות הגרעינים התורניים המפוזרים ברחבי הארץ.

 

הרב נפטר בשנת תש'ע, לאחר מחלה ארוכה. הוא השאיר אחריו ציבור תלמידים גדול, שממשיכים עד היום ללמוד את תורתו! אם תרצו ללמוד עוד על הרב, חפשו את סדרת 'אביהם של ישראל', בספרים ובקומיקס, ושם תוכלו למצוא סיפורים מרגשים רבים על דמותו של הרב מרדכי אליהו זצ'ל.

יהי זכרו ברוך!

 

 

.

סיפור קטן על גדול - תפוח מצופה בסוכר

 

בעל תשובה אחד, שהיה בצעדיו הראשונים בעולם התורה, למד את הסיפור על סבלנותו של הלל הזקן. אתם מכירים בוודאי את הסיפור - על אדם שהטריד את הלל בשאלות חסרות חשיבות רגע לפני שבת.

'מעניין אם גם הרבנים של היום סבלנים כמו הלל?' חשב לעצמו אותו בעל תשובה, והחליט לבדוק את העניין. הוא התיישב ליד הטלפון בשעה שתיים לפנות בוקר, והחל לצלצל לרבנים חשובים.

'שלום הרב' הוא פנה לרב הראשון שענה לו 'רציתי בבקשה לדעת - מה מברכים על תפוח מצופה סוכר?'   

'זה לא דחוף, נכון?' השיב הרב בפיהוק 'צלצל אליי מחר בבוקר ואענה לך…'

צלצל הבחור לרב שני, ששאל אותו - 'סליחה, אין לך שעון? אתה לא רואה ששתיים לפנות בוקר?'

גם השלישי לא רצה לענות וגם לא הרביעי, עד שהטלפון צלצל בביתו של הרב מרדכי אליהו. כשהוא שמע את השאלה, הוא שאל את הבחור אם יוכל להמתין רגע עם התשובה עד שייטול את ידיו, או שמדובר בעניין ממש דחוף... בחוסר נעימות הבחור השיב שאין בעיה, ולאחר שהרב נטל את ידיו, הוא פרט לבחור דקות ארוכות בטלפון את התשובה לשאלתו. 'הבנת את מה שהסברתי לך?' רצה הרב להיות בטוח. 'זה עונה לך על השאלה?'

'כן, הרב, תודה רבה!' השיב הבחור, שכבר די התבייש בעצמו. 'לילה טוב!'

'רק שניה' אמר הרב 'אני רוצה שתדע שאם יש לך שאלה כלשהי, ולא חשוב מה השעה, אתה תמיד מוזמן לצלצל ולשאול!'

 

 

 

 

התגובות שלכם

  • יובל רז
    כ"ד סיון תשע"ז
    סיפור יפה!
  • אוריה
    כ"ד סיון תשע"ז
    ממש מסקרן אני ממליצה לכם ליקרוא את זה אין לי מילים מרוב שזה מעניין
  • אשא
    כ"ד סיון תשע"ז
    איזה סיפור מדהים!!!!!!@@@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • אביגיל קוריש
    כ"ה סיון תשע"ז
    וואיי סיפור יפה ...אהבתי .
  • שילה
    כ"ה סיון תשע"ז
    מדהים אין דברים כאלה
  • אביטל גדות
    כ"ו סיון תשע"ז
    מרגש מאוד גם על הסיפורים של הרב מרדכי אליהו זצ'ל. אני חושבת שכדאי לכם לקרוא את הסדרה 'אביהם של ישראל'!
  • וואו
    כ"ו סיון תשע"ז
    מאלף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • נוה צבי
    כ"ו סיון תשע"ז
    יפה משששששששששששש יפה
  • עדי
    כ"ו סיון תשע"ז
    סיפור מעולה
  • ננח נחמ נחמן מאומן
    כ"ח סיון תשע"ז
    מרגש
  • ...
    א' תמוז תשע"ז
    גם אני נולדתי בכ'א אדר!
  • שקד
    ג' תמוז תשע"ז
    אני שמעתי את אותו סיפור על שקדים מסוכרים
  • יאיר יומטוביאן
    כ"ד חשון תשע"ח
    קראתי את כל הסדרה של ''אביהם של ילדי ישראל'',ממש כדאי!!!!!!!