חכמולוגי
בלוג

המלצת טיול - פקיעין

על הכפר פקיעין שמעתם? אם תצפו השבוע ב'מעמול' , תלמדו על המקום המיוחד הזה. בפקיעין חיות כיום שתי משפחות יהודיות בלבד בתוך כפר שברובו הוא דרוזי, אך עד לפני כמאה שנה ישבה בפקיעין קהילה יהודית עתיקה במיוחד! אחרי חורבן בית המקדש התיישבו כמה משפחות של כהנים במקום, ועם השנים התווספו יהודים שהגיעו מגלויות שונות.

פקיעין נמצאת בגליל העליון, מקום קסום וירוק. אז מה אפשר לראות שם? קודם כל, את המערה של רבי שמעון בר יוחאי. על פי מסורות מסוימות, זאת המערה שהתחבאו בה רבי שמעון ובנו, רבי אלעזר. כאן הם אכלו חרובים ושתו ממי המעיין, וכאן כתב רבי שמעון את ספר הזוהר.

אפשר להמשיך לטייל בין בתי הכפר הציוריים ולרדת למעיין שנמצא בכיכר המרכזית. פעם הוא שימש לשתייה, אך היום הוא משמש להשקייה בלבד. ולא כדאי לפספס את בית הכנסת העתיק! בית הכנסת נבנה לפני כ-150 שנה על חורבות בית כנסת עתיק מימי המשנה, ובתוכו משולבים אבנים ותחריטים שהיו במקום הקדום. המפתח נמצא אצל מרגלית זינאתי, תושבת המקום ששומרת על בית הכנסת. מרגלית היא נצר למשפחת זינאתי שהתגוררה ביישוב במשך שנים רבות, יש אומרים מאז ימי המשנה! אם תזכו לפגוש אותה, בוודאי תשמעו סיפורים מרתקים על פקיעין ועל הקהילה היהודית העתיקה שלה…

 

איך מגיעים? נוסעים בכביש עכו-צומת עמיעד, ופונים צפונה בצומת רמה. 

 

התגובות שלכם

  • רראררר
    כ"ח אב תשע"ז
    הייתי שם מקום מדהים
  • תתתתתתת
    ה' אלול תשע"ז
    גם אני הייתי שם
  • כנרת פרייליך
    כ"ב אב תשע"ז
    נפלא
  • .............
    כ"ג אב תשע"ז
    מענין
  • נפתלי
    כ"א אב תשע"ז
    הייתי שם