חכמולוגי
בלוג

חמישה כנגד חמש

 בעיר קטנה בארצות הברית חי זוג יהודי, רבקה וחיים, שלא זכו לילדים במשך שנים ארוכות. תארו לכם איזה צער... אך הם לא התייאשו ולא הפסיקו להתפלל, וה' נענה להם בגדול. לזוג נולדה חמישיית ילדים מתוקים! איזה אושר! מה שכן, גם לפני הלידה מצבם הכלכלי לא היה טוב כל כך, וכעת שהפכו בבת אחת למשפחה ברוכת ילדים, היה להם קשה מאוד להסתדר.

 אישה מבוגרת ועשירה, נקרא לה שרה, שמעה על המצוקה שלהם, והחליטה לתרום להם בקביעות סכומי כסף. רבקה הודתה לה מאוד, והזמינה אותה לבקר ולראות את הקטנטנים.

 כשנכנסה שרה לבית, ראתה על הקיר תמונה של אמה של רבקה. היא נעמדה לרגע מול התמונה, חיוורת כולה, ואז כמעט התעלפה... רבקה המבוהלת הושיבה את שרה בכסא, הביאה לה כוס מים, ושאלה בדאגה מה קרה.

 'מי זאת האישה שבתמונה?' היא שאלה.

 'זאת אמא שלי. מדוע?'

 'אספר לך סיפור' השיבה שרה. 'כשהייתי צעירה, הייתי כלואה במחנה ברגן בלזן. היינו חמש נערות דתיות בצריף, ורצינו לחגוג את חג החנוכה. אך מאין יהיו לנו נרות להדלקה? הצלחנו לשמור כמה חוטים לעשות מהם פתילות, ומעט מרגרינה שיהיה שמן, והחלטנו שבתור כלי, נשתמש בקליפת תפוח אדמה. אמנם לא היה לנו תפוח אדמה שכזה, אך גילינו שיש מספר דקות ביום בו אין שומר על המטבח, והחלטנו לנצל את ההזדמנות ולהיכנס.

 אך כנראה טעינו בחישוב, כי בעוד אנחנו מנסות להבריח את תפוח האדמה היקר, השומר הנאצי הארור תפס אותנו…'חצופות! לגנוב ככה מהמטבח?!' הוא צרח. 'מחר אתן מוצאות להורג, שכולם יראו וייראו!' את יכולה לתאר לעצמך כמה פחדנו... אך אז היה למישהי מאיתנו רעיון. בצריף לידנו גרה צעירה יהודיה שהיתה כנראה חכמה מאוד והנאצים נעזרו בה לצרכים שלהם. הם נתנו לה תנאים טובים, והתנהגו אליה אחרת מאשר לכולנו. החלטנו שנלך להתחנן בפניה שתעזור לנו.

 כשבאנו לצריף שלה, התפלאנו לראות אותה מדליקה נרות חנוכה. 'לכו מפה מהר!' היא גירשה אותנו 'לפני שיגלו אותנו!' ראינו שהיא לא רוצה לעזור, והלכנו לצריף בייאוש.

 למחרת, בדיוק כשהגרמנים עמדו להוציא אותנו להורג, הבחורה הגיעה, נרגשת כולה. היא דיברה עם החייל, ולמרות שלא היה נראה מרוצה, בסופו של דבר הוא שחרר אותנו. ברוך ה', ניצלנו! תקופה קצרה אחר כך המחנה שוחרר, ולא הספקנו אפילו להודות לבחורה שהצילה את חיינו. לא היה לי מושג מה קרה לה, עד שראיתי את התמונה על הקיר. כן, זו אמא שלך…'

 רבקה הנרגשת שמעה את הסיפור. 'יש לי משהו להוסיף לך, שרה יקרה. לפני שילדתי, אמא שלי הופיעה בחלום ואמרה לי 'חמישה כנגד חמש'. לא ידעתי על איזה חמש היא מדברת, אך עכשיו אני מבינה הכל…' 

התגובות שלכם

  • איילת השחר :)
    א' טבת תשע"ט
    ווואאייי מרגש
  • איילה המלכה 1
    א' טבת תשע"ט
    יפה
  • חמודה
    א' טבת תשע"ט
    100מם!!!!!!!!!!
  • איילי
    א' טבת תשע"ט
    מהמםםםם ומרגש במיוחד!!!
  • ליאה.
    ב' טבת תשע"ט
    לאילה עורכת התוכן! אפשר לעשות גם בלוגים?
    • אילה - עורכת תוכן
      ב' טבת תשע"ט
      שלום ליאה. בכל שבוע עולים 3 תכני בלוג. בחנוכה זה באמת קצת השתנה, אבל ב'ה החל משבוע הבא נחזור ללו'ז הרגיל של חידה בכל יום שני ו- 3 תכני בלוג מתחלפים במהלך השבוע.
      • ליאה.
        ד' טבת תשע"ט
        הבנתי. אבל לא ענית לי על השאלה שלי: האם אני יכולה לעשות בלוגים?
        • אילה - עורכת תוכן
          ה' טבת תשע"ט
          שלום ליאה. לא הבנתי שזה מה ששאלת, סליחה. יש לנו פינה שנקראת 'קוראים כותבים', ואת יכולה לשלוח לנו סיפור/המלצה/ שיר/ טקסט אחר שאת כתבת רוצה שיתפרסם, ואנו נקרא אותו, ונחליט אם הוא מתאים לרוח האתר - ואם כן - בשמחה נעלה אותו. אבל, אפשר לשלוח לשם תוכן פעם בחודשיים בערך, ולא בלוגים קבועים/שבועיים.
  • חסוי
    א' טבת תשע"ט
    יפה מאוד
  • דוד
    ג' טבת תשע"ט
    יפה
  • אמונה חיה שחור
    ג' טבת תשע"ט
    חזק ומרגש!
  • נועם אלימלך וולף
    ד' טבת תשע"ט
    יפה