חכמולוגי
בלוג

חלוק הכעס

  

השבוע בניידת החלומות, יונתן ואסתר מנסים להתגבר על מידת הכעס. ובאמת מדובר במשימה לא פשוטה! היום נספר על אפרים, שהיה כעסן גדול, ועל אשתו שרה הרגזנית. תארו לכם! זוג כעסנים שמנסים לחיות יחד... כל היום הם היו מתרגזים זה על זו וזו על זה: שרה היה כועסת על אפרים שדרך על הרצפה הרטובה שהיא הרגע שטפה, ואפרים היה כועס על שרה ששרפה בטעות את החביתה. בכלל לא נעים לחיות באווירה מרוגזת שכזו... ואז, יום אחד, שרה הציעה שהשניים ילכו להתייעץ ברב. 'הוא אדם חכם' היא אמרה 'אולי הוא יוכל לעזור לנו!'

 הלכו אפרים ושרה לרב, וסיפרו לו מה קורה אצלם בבית.

 'הממ…' חשב הרב 'נראה לי שאתם צריכים את חלוק הכעס… חכו שניה.' הרב הלך לחדר השני, וחזר עם חלוק ארוך, מלא בכפתורים מלמעלה עד למטה. היו שם אולי שלושים כפתורים!  שרה ואפרים הביטו זה בזה ולא הבינו דבר.

 'שימו לב' אמר הרב. 'אם מישהו מרגיז אתכם, אני מרשה לכם לכעוס, אבל רק אחרי שתגמרו ללבוש את החלוק הזה. וכשאני אומר ללבוש, אני מתכוון לרכוס את כל הכפתורים!' הרב נתן להם את החלוק, ואיחל להם בהצלחה.

 למחרת, אפרים נכנס הביתה, וגילה ששרה שברה בטעות את אחד מכלי העבודה שלו. 'שרה!!!' הוא עמד לצעוק עליה, אך אז נזכר בעצת הרב, וניגש ללבוש את החלוק. הוא כפתר את הכפתור הראשון, את השני והשלישי, את הרביעי והחמישי והשישי... עד שסיים לרכוס את כל הכפתורים, כבר עברו חמש דקות, ולהפתעתו, הוא גילה שהכעס שלו כבר נעלם! מה, עכשיו הוא יצעק על שרה? הוא קרא לה, ושאל בנחת איך זה קרה.

 כך היה גם עם שרה, כשאפרים שכח לקנות לה חלב במכולת. שרה פתחה את הפה כדי לכעוס, אך אז נזכרה בחלוק. כפתור ועוד כפתור, עוד דקה חלפה ועוד אחת, וגם היא לא הרגישה כבר שום צורך לכעוס על אפרים!

 מאז חיו הזוג באהבה ואחווה, שלום ורעות. וגם כשלא לבשו את חלוק הכעס, הם למדו שאם מחכים מעט לפני שמתפרצים, הכעס חולף מאליו!

 

התגובות שלכם

  • איילת השחר
    י"ב ניסן תשע"ח
    יפה מאוד!
  • לימור (שם בדוי)
    י"ג כסלו תשפ"א
    מנוסה ועובד! מעולה!
  • איתן רודרמן
    י"ג ניסן תשע"ח
    מגניב!
  • בתיה (שם בדוי)
    י"ג ניסן תשע"ח
    רעיון מצוין