תשובות לשאלות בפרשה:
- אם אני רואה יהודי שצריך עזרה בהרמת המשאות על הבהמה שלו, עליי לעזור לו להטעין את המשא על הבהמה.
- אם יש סימן, עלינו לשמור אותה ולהכריז עליה, כדי שהבעלים יבואו ויתנו סימן ויקבלו אותה בחזרה.
- מפני שהם לא קידמו את בני ישראל בלחם ובמים, כאשר בני ישראל הגיעו בדרכם לארץ ישראל. וכן המואבים שכרו את בלעם לקלל את בני ישראל.
- מצרים – בגלל שגרנו בארצם. ואדום – מפני שהם בני עשו, שהוא אחיו של יעקב אבינו.
- לקט שכחה ופאה הם 'מתנות עניים' – כלומר חלקים מהתבואה שיש להשאיר לעניים.
לקט – חיטים בודדות שנפלו בשעת הלקיטה.
שכחה – תבואה ששכחנו בשדה.
פאה – חלק בשדה שעלינו להשאיר לעניים ולא לקצור אותו.
- עוללות הן אשכולות ענבים קטנים ולא שלמים (לפי ההגדרה ההלכתית), שיש להשאירם על הגפן, לצורך העניים.
- 'וזכרת כי עבד היית במצרים' (כד, יח), 'זכור את אשר עעשה ה' אלוקיך למרים (כד, ט), 'זכור את אשר עשה לך עמלק' (כה, יז).
• חידה 1 – התורה כותבת במילים כפולות: 'שלח תשלח'. המשנה במסכת חולין לומדת מכך שיש לחזור ולקיים את המצווה של שילוח הקן שוב ושוב, אם האם חזרה אל האפרוחים.
• חידה 2 – חכמינו למדו מהפסוק שדווקא עמוני ומואבי גברים אסורים לבוא בקהל. אבל עמונית ומואבית נשים, מותרות.
והזוכה היא:
אפרת גחלת מבית אל!
אפרת זכתה ב:
לחצו כאן וענו על החידות החדשות מתוך עלון המאירי החדש לפרשת כי תבוא ואולי תזכו בפרס!
התגובות שלכם
דניאלה
י"ח אלול תשע"חמיכל גלבוע
י"ח אלול תשע"חדוד
י"ז טבת תשע"ט