חכמולוגי
בלוג

פינה חדשה- הידעת?

 

 הידעת?

 

 

ונהפוך ונהפוך, ונהפוך ונהפוך...ונהפוכו!!!! נו, איך אני שר? שלום ילדים, כאן ד'ר פולקע בפינת 'הידעת' המחודשת!

 

היום, לכבוד חודש אדר, בואו נדבר קצת על משהו שהופך לנו את החיים - נכון, מראות! מצאתי גם דברים ממש מוזרים עליהם!

 

מראה עוזרת לקטועי גפיים להתגבר על כאבים - יש אנשים שמסיבות שונות, נגדעת להם יד או רגל. 'תחושת רפאים' היא התחושה שקטועי גפיים חשים באיבר שנקטע להם. אמנם היד או הרגל כבר אינם, אך הם יכולים לגרום אפילו לכאבים! בעזרת התבוננות במראה שמשקפת את האיבר הבריא, היו חולים שהצליחו להתגבר על 'תחושת הרפאים' וגם על הכאב שמתלווה. מדענים חושבים שזה קורה בזכות הבנות חדשות של המוח תוך התבוננות במראה.

 

 

מדידת מרחק מהירח בעזרת מראות - אסטרונאוטים מהחללית 'אפולו 1' השאירו על הירח מראות מיוחדות, המסוגלות לשקף קרני לייזר שנשלחים אליהם הישר מכדור הארץ. בעזרת קרני הלייזר האלה, מדענים יודעים לחשב בכל רגע נתון את המרחק (המשתנה) בין הירח לכדור הארץ עד לרמת דיוק של 3 ס'מ!

 

 

לראות את הקולות - ידעתם שמראות לא יודעות לשקף רק דמות, הן יכולות לשקף גם קולות? מדובר במראות מיוחדות הנקראות 'מראות אקוסטיות', והן שימשו, למשל, את צבא בריטניה במלחמת העולם השניה. לפני פיתוח הרדאר, המראות האקוסטיות היו משקפות את הרעשים ממטוסי האויב ומגלות לבריטים היכן הם נמצאים.

 

הפוך על הפוך - נכון שכשאתם מסתכלים על עצמכם במראה, צד שמאל שלכם הופך לצד ימין וההפך? אז אם אתם רוצים לראות את עצמכם באמת, כמו שאחרים רואים אתכם, קחו שתי מראות רגילות, הציבו אותן בזווית של 90 מעלות (מאונכות זו לזו) ותביטו על עצמכם בחיבור בינהם. ככה תראו את עצמכם גם בתלת מימד.

 

 

התגובות שלכם

  • בת ציון
    י"א אדר תשע"ה
    'אסור לשקר' יפה