חכמולוגי
בלוג

הידעת- היכן נוצר הסלפי?

 

 המצלמה

 

 

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע!

אתם אוהבים לצלם?

היום זאת ממש לא בעיה - בכל מכשיר טלפון נייד יש מצלמה. כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ, והתמונה נכנסת לזכרון.

אבל מה זה בעצם צילום? מי המציא את המצלמה הראשונה?

 

כבר בימי היוונים התחילו להבין את דרך פעולתם של קרני האור. היוונים המציאו את 'הלשכה האפלה', שהיא חדר חשוך וסגור, ובו חריץ קטן. קרני אור פוגעות בחפץ שמחוץ לחדר, וכשהן חוזרות ממנה וחודרות פנימה דרך החריץ, הן יוצרות על הקיר תמונה הפוכה של החפץ. (כך גם העין שלנו פועלת - כשבעין שלנו התמונה נוצרת לא על קיר, אלא על הרשתית.) התמונה היתה רק מעין השתקפות, וכמובן שאם החפץ היה זז, גם התמונה היתה נעלמת.

 

הרבה שנים אחר כך, לפני מאתיים שנה, המציא ג'וזף ניספור ניפסה שיטה לקבע את התמונה ולשמור אותה. הוא הכניס ללשכה האפלה משטח של חומר כימי הרגיש לאור, וקרני האור צרבו את התמונה על המשטח. התהליך לקח שמונה שעות, אך בסופו התקבל התצלום הראשון בהיסטוריה!

 

מכאן, הדרך להמצאת המצלמה היתה קצרה. בצילומים הראשונים, המצולמים נאלצו לשבת חצי שעה בלי לזוז, עד שהתמונה נקלטה. תארו לכם! אך עם הזמן, הומצאו חומרים ושיטות לקיצור התהליך, והמצלמות הפכו מקופסאות ענקיות וחשוכות למכשירים קטנים וניידים. סרט הצילום החליף את משטחי הצילום המסורבלים, והמצלמה הפכה למכשיר חובה בכל בית. אך גם לסרט הצילום היה חסרון - את התמונות היה צריך לפתח בחנות, ורק אחרי ששילמת, היית רואה מה בעצם צילמת. לקבל מהמוכר מעטפה מלאה תמונות מטושטשות זה ממש לא כיף…

 

לפני ארבעים שנה, גם לבעיה הזאת נמצא פתרון, עם המצאת המצלמה הדיגיטלית. במצלמה דיגיטלית יש חיישנים שרגישים לאור ולצבעים, והם מראים לנו את התמונה שצילמנו מיד. אבל את זה אתם בטח יודעים.

 

אז קדימה - אני הולך לעשות סלפי! 

 

  

התגובות שלכם

  • אוריה
    כ"ב אייר תשע"ה
    יפה כול הכבוד לערוץ מאיר וגם איך תרנגול יכול לעשות סלפי יש לו כנפים אי אפשר להחזיק ככה נכון
  • מוריה שוקר
    כ"ב אייר תשע"ה
    ממש אהבתי
  • אמוןן
    י"ח אייר תשע"ה
    יפה חח קדימה אני הולך לעשות סלפי
  • מושקא ירט
    י"ט אייר תשע"ה
    תודה רבה על המידע
  • מעיין יעל
    י"ט אייר תשע"ה
    חמוד אהבתי ממש חמוד וקטע מידע מענין
  • ראשית
    י"ט אייר תשע"ה
    פשששששש
  • משרקי
    כ"ב חשון תשע"ו
    נחמד