חכמולוגי
קוראים כותבים

הענקים

 

 

 

 

 

אבי דור הכיפות הסרוגות 

 

 

 

 

הרב משה צבי נריה 

 

איפה אתם לומדים? אם אתם לומדים בבית ספר יסודי - אז איפה לומדים האחים והאחיות הגדולים שלכם? יכול מאוד להיות שהם לומדים באחת מישיבות בני עקיבא או האולפנות. עשרות מוסדות כאלה פזורים בארץ, מאילת ועד הגולן - ולומדים בהם עשרות אלפי תלמידים!

 

 

לא ברור ששלושה עשר התלמידים שלמדו בישיבת 'כפר הרא'ה' לפני 75 שנה הבינו שהם ייכנסו לדפי ההיסטוריה, אך כך היה.

 

הישיבה, בה שילבו תורה ועבודה, היתה ייחודית בימים ההם, ובעקבותיה קמו עוד הרבה מאוד ישיבות. ישיבת כפר הרא'ה הפכה ל'אם הישיבות', ואם מעניין אתכם לדעת, אולפנת 'כפר פינס' היא אם האולפנות.

 

מי שהקים את הישיבה היה הרב משה צבי נריה זצ'ל.

הרב נריה, שנולד בתרע'ג בתור משה צבי חנקין בפולין, עלה לארץ בשנת תר'ץ. הוא למד בישיבת מרכז הרב אצל הרב אברהם יצחק הכהן קוק ובנו הרב צבי יהודה, ויצא להפיץ  את תורתם בעם ישראל.

 

מלבד הקמת ישיבות בני עקיבא, הרב נריה עשה עוד הרבה דברים בחייו: בין השאר הוא היה ממייסדי תנועת בני עקיבא, חבר כנסת, מלחין, והוא כתב את התפילה ליום העצמאות שאומרים בבית הכנסת. ובעיקר - הוא היה אדם בעל רוח ענקית ולב חם ואבהי.

הרב נריה נפטר בי'ט כסלו, שנת תשנ'ו. יהי זכרו ברוך!

 

 

סיפור קטן על גדול

 

באחד השיעורים בישיבה, ראה הרב נריה תלמידים שמניחים את הראש על השולחן ומנמנמים. אך במקום לכעוס על התלמידים החצופים שישנים בשיעור, הוא ניגש אליהם ואמר בקול אבהי: 'אם אתם עייפים כל-כך, ילדים, עדיף שתשנו מעט, ואחר כך נמשיך בשיעור.' וכך היה. התלמידים חטפו תנומה קלה, קמו ערניים, והמשיכו ללמוד במרץ!

 

 

  

  

התגובות שלכם

  • אמונה
    י"ז כסלו תשע"ו
    להמשיך לימודים
  • שירי עזריאלי
    ד' שבט תשע"ט
    מושלם רק שימו סיפורים טיפה יותר ארוכים
  • חבד
    ל' תשרי תשפ"א
    אחיות שלי ואני לומדות במוסדות חבד בכל רחבי הארץ ולא בבני עקיבא וכולי