חכמולוגי
קוראים כותבים

ציורים גנובים

 

 

ציורים גנובים

 

   

 

השבוע, באסי וטוביה, הציור של מתי נגנב. את מתי זה מאוד מצער, כמובן, אבל הוא יכול להתנחם בזה שציורים הרבה יותר מוגנים (וגם הרבה יותר יקרים!) נגנבו לא פעם במהלך ההיסטוריה…

כל מוזיאון ראוי לשמו מחזיק אמצעי בטיחות ואזעקות שונות ומשונות כדי להגן על היצירות שלו. זה לא פלא - ציורים ויצירות אומנות יכולים להיות שווים עשרות ומאות מיליוני דולרים! ובכל זאת, איכשהו, גנבים מצליחים מדי פעם להעלים ציור או פסל יקרי ערך.

 

רמברנדט, למשל, היה צייר הולנדי מפורסם מאוד שחי במאה ה-17. (אם תוכלי לשים בצד איזה ציור שלו, במיוחד את הגנוב, זה יהיה נחמד) הוא צייר הרבה מאוד דיוקנים, בינהם דיוקן של אדם בשם יעקב דה גיין. סביר להניח שכשרמברנדט צייר אותו, הוא לא העלה על דעתו שהציור ייכנס לספר השיאים של גינס בתור 'הציור הנגנב ביותר.' במהלך פחות מעשרים שנה, הוא נגנב ארבע פעמים!

 

גם אם אתם לא מכירים את רמברנדט וציוריו, על הציור הבא בטוח שמעתם. ה'מונה ליזה', שצייר ליאונרדו דה וינצ', נחשב לאחת היצירות המפורסמות בעולם, אולי אפילו המפורסמת ביותר. אך מסתבר שגם אותה הצליחו לגנוב! אחד מעובדי המוזיאון פשוט הוריד אותה מהקיר כשאף אחד לא היה בחדר, החביא אותו מתחת לחלוק שלו, והוציא אותו מהמוזיאון. רק כעבור שנתיים, כשניסה למכור אותה לסוחר אמנות, הוא התגלה ונתפס.

 

בכל אופן, נקווה שמתי יתפרסם כמו רמברנדט ודה וינצ'י, ושאף אחד לא יצליח לגנוב את הציורים שלו יותר!

 

 

 

  

התגובות שלכם

  • איילת השחר :)
    י"ט חשון תשע"ט
    מעניין
  • אלישע ווינברג
    כ"ו אב תשע"ח
    כתבתם 'ליאונרדו דה וינצ'' ולא 'דה וינצ'י'