חכמולוגי
קוראים כותבים

הענקים

רבי לוי יצחק מברדיטשוב

 

 

מי לא שמע על רבי לוי יצחק מברדיטשוב, סנגורם של ישראל? רבי לוי נולד בשנת ת'ק, בעיירה הוסקוב שבאוקראינה. הוא נודע בצעירותו כעילוי, ולאחר שהתחתן עם אשתו פערל, נסע למשך מספר שנים למגיד ממזריטש, כדי ללמוד ממנו תורה וחסידות.

 

רבי לוי כיהן כרב במספר קהילות, ביניהן פינסק, אך התקופה היתה תקופת המלחמה בחסידות, והוא נאלץ לעזוב את המקום. הוא עבר לברדיטשוב, שם הקים קהילה חסידית, ושם נשאר עד יום מותו.

 

רבי לוי יצחק כתב את הספר הידוע 'קדושת לוי', ובעיקר נודע כמי שניצל כל הזדמנות כדי ללמד זכות על עם ישראל. מעשים קטנים וגדולים שהיה רואה היו מתפרשים בעיניו בעין טובה, וכך זכה בכינוי 'סנגורם של ישראל'.

 

רבי לוי יצחק נפטר בכ'ה תשרי, תק'ע. יהי זכרו ברוך!

 

 

סיפור קטן על גדול

 

 

בערב יום הכיפורים, לפני תפילת כל נדרי, עמד רבי לוי יצחק מבריטשוב בבית הכנסת והתבונן בקהל. כל בני הקהילה ישבו שם, לבושי לבן, וההתרגשות מהיום הקדוש על פניהם.

 

'ריבונו של עולם!' פנה רבי לוי לקב'ה 'נתת לנו את יום העשור לתענית ולכפרה, ואת יום התשיעי לאכילה ושתיה ושמחה. ראה את עמך ישראל! כולם כאחד נמצאים בבית הכנסת - איש לא נפקד! אין אחד מהם שיכור שנרדם מיינו, ואין אחד מהם שוכב בבית מחמת רוב מאכלו...כולם עומדים לפניך! האם יש עוד אומה אחרת דומה לזו?!'

 

 

התגובות שלכם

  • לא מגלה
    י' תשרי תשע"ז
    זה כל פעם מחדש מפליא אותי איך סיפורים קצרים כל כך יכולים ללמד ולהעביר את המסר כל כך טוב!!! יישר כח ערוץ מאיר!!! מי מסכים איתי?
  • אביאלי שמטוב
    ג' תמוז תשפ"א
    חב'ד פה בשליטה! תודה ערוץ מאיר
  • אליה
    ג' תמוז תשפ"א
    כמובן שאני
  • אליה
    ג' תמוז תשפ"א
    קרדיט ל-'לא מגלה'