חכמולוגי
בלוג

בתי מלון ייחודיים

 

בתי מלון ייחודיים 

 

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע, עם עוד כמה עובדות שירחיבו לכם את הידע הכללי! השבוע ב'אבא ליום אחד', שמשון עובד בבית מלון. מאז שאנשים נסעו בדרכים, שזה בערך מתחילת האנושות, היה להם צורך למצוא מקום לינה, ומשהו לאכול בדרך. וכשיש צורך - בדרך כלל ממציאים משהו שימלא אותו!

 

הכנסת האורחים של אברהם אבינו -  אברהם אבינו נטע אשל בבאר שבע, וכולכם מכירים את הכנסת האורחים המיוחדת שלו, שגם נוצלה כדי ללמד את האורחים להכיר את הקב'ה ולהודות לו. איזה כיף היה לנוח מֵאבק המדבר ומהחום הנוראי באוהל הקריר, ולזכות למים ולארוחה טובה! אברהם עשה את מעשיו לשם מצווה, אך יש כאלה שהפכו את הכנסת האורחים הזאת למקור פרנסה.

 

הפונדק - המלונות הראשונים היו בעצם פונדקים, מקומות קטנים על אם הדרך, שהציעו מספוא לסוסים, מיטה וארוחה. בימי הביניים בארצות אירופה, הרבה מהיהודים היו בעלי פונדקים, בעיקר מפני שהחוק לא אפשר להם לעסוק ביותר מדי מקצועות אחרים.

 

בכל רחבי העולם התפתחו בתי הארחה ומלונות. המלון העתיק ביותר הוא מלון ניסיאמה אונסן קיוקן שביפן, שמופעל ברציפות על ידי אותה המשפחה במשך 46 דורות! זה ותק!

 

מלונות מיוחדים - נראה שהרבה בעלי מלונות מנסים ליצור בית מלון ייחודי, כדי שהאורחים יגיעו דווקא אליו.

 

אז מה יש לנו? מלון עם חדרים בתוך עצים, מלון שעשוי כולו מלח, ומלון שעשוי מקרח. בררר…! יש מלון בצורת כלב לחובבי כלבים, ומלון עם מיטות בצורת אוטו לחובבי מכוניות. מלון שהחדרים שלו בנויים בתוך צינורות ביוב ענקיים (ונקיים, ברוך השם), ומלון קפסולות חסכוני במיוחד במקום, בו ישנים בתוך מעין מדפים צפופים. יש מלונות שהיו פעם בתי כלא או מטוסים, ומלון שהחדרים בו הפוכים על הראש... מלונות מתחת למים, ומלונות בתוך מערות. בקיצור, אין סוף ליצירתיות!

 

התגובות שלכם