חכמולוגי
בלוג

משחק הפחית המקפצת

 היום הניסוי שלנו לא מסובך, אבל דורש קצת אימון כדי להצליח! והוא יכול גם להיות משחק תחרותי נחמד לכל המשפחה. מה דעתכם - אפשר להעביר פחית מכוס אחת לשניה בלי לגעת בה או בכוסות? מסתבר שכן!

 

מה צריך? 

• פחית ריקה

 שתי כוסות שהקוטר שלהן גדול במעט מהפחית.

  

מה עושים? 

מכניסים את הפחית לאחת הכוסות. בזהירות מקרבים את הפנים לצד כוס (אך לא קרוב מידי ולא מעל הכוס והפחית), ונושפים חזק למרווח שבין הפחית לדופן הכוס (שימו לב לנשוף רק כאשר הפנים שלכם לא מעל הכוס והפחית, אלא לצידן, כי הפחית קופצת למעלה). הופה! הפחית פשוט קופצת החוצה! 

עכשיו האתגר - האם הפחית תצליח לקפוץ לתוך הכוס השניה? מקמו את הכוס השניה לפי המקום שבו נחתה הפחית, ונסו להקפיץ אותה פנימה... זה דורש קצת אימון, אבל אחרי כמה ניסיונות, כנראה שתצליחו. מי מבני הבית מצליח להקפיץ את הפחית לתוך הכוס יותר פעמים מתוך עשרה ניסיונות? עשו תחרות, והכתירו את המנצח!

  

למה זה קורה?

 כשנושפים לתוך המרווח בין הפחית לכוס האוויר יורד למטה, ולחץ האוויר שנוצר נכנס מתחת לפחית ומרים אותה כלפי מעלה. מתי זה לא יעבוד? אם הפחית תהיה כבדה מדי, למשל, או שיהיה משהו שידביק אותה לקרקעית.

 בכלל, אנחנו לא מרגישים את לחץ האוויר אך חלקיקי הגז בתוכם אנחנו חיים לוחצים עלינו מכל הכיוונים! הרוח הנושבת היא בסך הכל תנועה של החלקיקים הקטנטנים האלה - ותראו מה היא יכולה לעשות!

 

התגובות שלכם

  • נעה צברי
    כ"א אב תשע"ח
    אני ראשונה!
  • יהונתן לוגסי
    כ"א אב תשע"ח
    הצלחתי 23 פעמים
  • רתם
    כ"א אב תשע"ח
    נשמע מגניב אנסה בלי נדר ונעה צברי זה ממש מרגש שאת ראשונה
  • נועה אוחנונה
    כ"א אב תשע"ח
    איזה מגניב! כל הכבוד לערוץ מאיר!
  • שמוליק
    ג' תשרי תשע"ט
    חחח אני הצלחתי 1000,000