חכמולוגי
בלוג

החייל הכי טוב בעולם

עמנואל מורנו הי'ד

איזה צבא נחשב הטוב ביותר בעולם? צה'ל, כמובן! ואיזו יחידה נחשבת ליחידה הכי טובה בצה'ל? סיירת מטכ'ל.
אז אם כך, יוצא שהחייל הטוב ביותר בסיירת מטכ'ל הוא החייל הטוב בעולם...
על פי מפקדי היחידה, לחייל הזה קראו סגן אלוף עמנואל מורנו, הי'ד, והוא נפל בלבנון בדיוק השבוע, לפני שתים עשרה שנה. 

שר החינוך נפתלי בנט היה חברו של עמנואל, ושירת יחד איתו ביחידה המובחרת. בשיחה לבני נוער, הוא ספר מעט על ידידו הטוב.            הוא הסביר שהלוחם האדיר, שעשה אינספור פעילויות חשאיות לטובת המדינה וזכה להערצת מפקדיו, התחיל את המסלול בסיירת כבחור רגיל לגמרי. הוא לא היה חזק במיוחד, וגם לא מי יודע מה בכושר... הוא לא היה אלוף בניווטים שנותן הצצה אחת במפה ויודע לאן ללכת. אך היו לו שתי תכונות שגרמו לו בסוף המסלול להיות הטוב מכולם: נחישות, ומסירות מוחלטת למען עם ישראל.
כשכולם התמוטטו אחרי מסלול ניווטים ארוך, עמנואל ישב בצד וניסה להפיק לקחים מהטעויות שלו. כשכולם התעייפו באמצע המסלול, עמנואל קם בשקט והכין את הארוחה לחבריו. 

עמנואל היה אדם צנוע ועניו במיוחד. ביישוב בו התגורר, אף אחד לא ידע שהבחור השקט וירא השמים נושא בתפקיד בכיר בצבא. הוא היה מסיר את דרגותיו ולא גילה לאיש במה הוא עוסק. גם בתוך חייו העסוקים ומלאי הסיכונים, הוא ניסה לעסוק בתורה ככל יכולתו, והיה לוקח איתו לכל מקום גמרא, או 'חפץ חיים' קטן עם הלכות לשון הרע. 

אם הספורים על עמנואל מורנו סקרנו אתכם, ותרצו לראות איך הוא נראה - לא תצליחו. סגן אלוף מורנו הוא החלל היחיד שאסור להראות את תמונתו! מדוע? גם את זה אי אפשר לגלות...מסיבות של בטחון המדינה, אסור שאויבינו ידעו איך הוא נראה. לנו נותר רק לדמיין באיזה מבצעים נועזים הוא השתתף, ולנסות ללמוד מדמות הלוחם המופלא ששילב אומץ, נחישות, ענווה ויראת שמים!

 לפני מספר חודשים, המאייר יותם פישביין אייר קומיקס מיוחד המציג את אופיו המיוחד של עמנואל, בהתבסס על סיפורים שספרו משפחתו וחבריו. לצפיה בקומיקס לחצו כאן: http://go.ynet.co.il/pic/tarbut/moreno.02.pdf

 

  

התגובות שלכם

  • חסוייי
    כ"ח אב תשע"ח
    יפה
  • נועה אוחנונה
    כ"ח אב תשע"ח
    מדהים
  • מעריץ
    כ"ח אב תשע"ח
    וואו!
  • אחינועם
    כ"ט אב תשע"ח
    ראיתי את זה כבר, באינטרנט... לא ממש הבנתי מה זה אבל קראתי את הקומיקס...
  • חיים הלל אזימוב
    ג' אייר תשע"ט
    מדהים אבל עוד לא הבנתי למה לא מראים את התמונה שלו הרי הוא כבר נהרג
  • רוני
    ג' אייר תשע"ט
    מעריצה שלך עימנואל אתה גיבור