חכמולוגי
בלוג

כלבי נחייה

השבוע חל יום כלבי הנחייה, ואיזה מדהימים הולכי הארבע האלה!

אספנו לכם כמה סיפורים מרגשים על בעלי החיים הרגישים והחכמים שלא רק עוזרים לבעלים שלהם, אלא לפעמים מצילים את חייהם ממש!

Guide dog golden retriever

רוזל, גבורת מגדלי התאומים 

 לפני עשר שנים, מחבלים הטיסו שני מטוסים לתוך מגדלי התאומים, זוג מגדלי ענק בניו יורק, וגרמו למותם של אלפי אנשים. המטוסים פגעו בקומות הגבוהות של הבניינים, מה שגרם אחרי זמן קצר להתמוטטות שלהם. באותו זמן עבד בקומה ה-78 אדם עיוור בשם מייקל הניגסון, ולידו היתה כלבתו רוזל. כשהמטוס פגע, 15 קומות מעליהם, רוזל לא איבדה את העשתונות. בתוך העשן והאש שפרצה, היא הובילה את מייקל ושלושים איש נוספים אל חדר המדרגות , ומשך שעה ירדה איתם מעל 1700 מדרגות! הם הצליחו להגיע בבטחה אל הרחוב, ומשם היא הובילה את מייקל למקום מבטחים ברכבת התחתית. רוזל זכתה בצל'ש מיוחד על קור הרוח שלה ועל כך שהיא הצילה כל כך הרבה אנשים!

סמי רצה למרחקים  

סמי היא נערה בת שש עשרה שאוהבת מאוד לרוץ למרחקים ארוכים. אך היתה לה בעיה: כשהיתה בת 14, תקפה אותה מחלה נדירה שגרמה לה לאבד את הראייה. מזל שיש לה את קלואי! בזכות אימונים מיוחדים, קלואי הכלבה למדה לרוץ יחד עם סמי, והשתיים התקבלו לקבוצת הרצים התחרותית של בית הספר.

מאז השתיים רצות יחד, ומייצגות את בית הספר שלהן בכבוד!

 

Rachael Leahcar with guide dog Ella

 תמונת אילוסטרציה | למצולמים אין קשר לכתבה. קרדיט תמונה:Chris LeahstarRachael Leahcar with guide dog EllaCC BY-SA 3.0  

יולנדה מזעיקה עזרה 

מריה, אישה עיוורת, היתה לבד בבית כאשר הריחה עשן. איזו בהלה! לאן היא תלך? איך תדע היכן האש? מזל שהיה לה את יולנדה, כלבת הנחייה, ואת הטלפון המיוחד שלה! למריה מכשיר מיוחד המצלצל לכוחות ההצלה, מכשיר שיולנדה יודעת ללחוץ עליו. כשמריה חשה בסכנה, היא צעקה ליולנדה את מילת הקוד: 'סכנה!' ויולנדה החכמה מיד לחצה על המכשיר, הזעיקה עזרה, והצילה את חייה של מריה!.

התגובות שלכם

  • רבקה
    י"ח אב תשע"ט
    סיפורים יפים
  • אוריאל
    י"ט תשרי תשפ"א
    שני יש