חכמולוגי
בלוג

סינון עפר מהר הבית

 הר הבית...מה אומרות לכם שתי המילים האלה? בהר הבית עמדו שני בתי המקדש היקרים שלנו שנחרבו, ומאז שלטו שם עמים שונים, עד למסגד שעומד שם כיום. כמה היסטוריה במקום אחד! לפני כעשרים שנה, הערבים עשו שיפוצים והרחבה של מבנים בהר, ובמקום להתייחס לאתר המקודש כמקום בעל חשיבות ארכיאולוגית, הם הוציאו בעזרת דחפורים טונות רבות של עפר, ופשוט זרקו אותם בעמק.

 ארכיאולוגים ששמעו על האירוע החליטו לבדוק באופן שטחי את ערימות העפר - וגילו שמדובר באוצר מופלא של ממצאים! אך כדי למצוא אותם, הם הבינו שיהיה צורך בהמון עבודה...הם הקימו את פרוייקט סינון העפר מהר הבית, ובעזרת מאתיים אלף (!) מתנדבים שהתגייסו מאז, הצליחו למצוא מאות אלפי פריטים! אלפי מטבעות, חרוזים, אבני פסיפס, תכשיטים ועוד התגלו, והפרוייקט עדיין לא תם.

PikiWiki Israel 38209 Archaeological Sifting Earth from the Temple Mount

קרדיט תמונה: zachi dvira Pikiwiki Israel, PikiWiki Israel 38209 Archaeological Sifting Earth from the Temple MountCC BY 2.5

אז אם אתם מחפשים תעסוקה מגניבה לשעתיים, גם אתם מוזמנים להצטרף למסננים! במצפה משואות שבהר הצופים תשבו מתחת לסככה גדולה, ותסננו דלי אחר דלי של עפר, בחיפוש אחר זכוכית, מתכת, פסיפס, חרס ועוד. תצפו בסרטון שמסביר על הפרוייקט, וארכיאולוג נחמד יעבוד אתכם ויראה לכם בדיוק איך עושים את זה! ומי יודע, אולי אפילו תגלו מטבע זהב...הפעילות בתשלום סמלי, ומתאימה לכל המשפחה.   

התגובות שלכם

  • תמוש היפיופה
    ג' תשרי תש"פ
    ראשונה
  • הילה קורקוס
    ג' תשרי תש"פ
    אני הראשונה ראיתי אפילו איך מעלים
    • אסתר
      ד' תשרי תש"פ
      איך ראית איך מעלים?
  • מלאכי כהן
    ג' תשרי תש"פ
    שלישי
  • רעד
    ג' תשרי תש"פ
    מעניין כתובים פה דברים שלא ידעתי בכלל!!!!!!!
  • יונתן
    י"ד שבט תשפ"א
    אני הייתי שם