חכמולוגי
בלוג

דיוקן מתבנית ביצים

 היום יש לי בשבילכם יצירה חמודה מאוד, ודי פשוטה להכנה.

אז קדימה - חפשו תבנית ביצים, ונצא לדרך! 

מה צריך?

  תבנית ביצים של 12 ביצים - מהסוג עם המכסה

  שני דפי נייר צבעוניים - רצוי בצבע של שיער, כמו שחור, חום, צהוב או כתום

  מספריים

  דבק

  טושים צבעוניים

 

 מה עושים?

 מפרידים בין המכסה לבין התבנית (החלק בה מאכסנים את הביצים). הרקע לדיוקן שלנו יהיה המכסה, אז גזרו אותו בזהירות.

 שימו לב: בתבנית יש מעין כוסיות (שקעים) בהם שמים את הביצים, וחלקים בולטים ומאורכים בין השקעים (קונוסים). גזרו ארבעה כוסיות כאלה, שיהיו עיניים ואוזניים, וקונוס אחד שיהיה אף. כעת גזרו את הכוסיות מסביב, כדי להנמיך אותן, וקצרו באותו אופן גם את החלק הבולט. 

 מירחו דבק על קצות הכוסיות, והדביקו שתיים מהן בתוך המכסה בתור עיניים. את שתי הכוסיות האחרות הדביקו לשתי הדפנות החיצוניות של המכסה בתור אוזניים. את הקונוס הדביקו בתור אף.

 קחו טוש שחור, וצבעו נקודה שחורה במרכז כל עין. הוסיפו פה נחמד מתחת לאף.

 הגיע הזמן לצייר את קו המתאר של הדיוקן! ציירו את צורת הפנים, אך לא רק בחלק הפנימי השטוח, אלא המשיכו את הקו גם על הדפנות הפנימיות כדי ליצור דמות תלת מימדית. הוסיפו צוואר והתחלה של גוף. צבעו בצבע כלשהו את המרווח שבין הפנים לכתפיים. 

 הדביקו מאחורי המכסה דף צבעוני כך שהנייר יבלוט מסביב. זה יהיה החלק האחורי של השיער - גזרו את החלק העליון כך שיתעגל כמו ראש. תנו ליצר הספרות שלכם להשתולל, והכינו תסרוקות ארוכות או קצרות כרצונכם!

 קחו את הדף השני, וגזרו ממנו צורה של רבע עיגול, כשהרדיוס (הקו הישר) הוא ברוחב המכסה. זאת תהיה הבלורית או הפוני של הדיוקן שלכם! עשו מספר חיתוכים כדי ליצור מראה של שערות. קפלו קפל קטן לאורך החלק הישר שלא גזרתם, מרחו עליו דבק, והדביקו אותו לחלק הפנימי של המכסה, מעל העיניים. 

 זהו, הדיוקן שלכם מוכן! כמובן שתוכלו לשנות ולשדרג לפי רצונכם: להוסיף משקפיים או שפם, לנסות ליצור שיער חלק או מתולתל, או דמויות מיוחדות כמו קוסם או חייל. בהצלחה! 

התגובות שלכם

  • יהודית אייזשטיין
    ז' כסלו תש"פ
    חמוד ומתוק מאד
  • צ
    ז' כסלו תש"פ
    יפה