חכמולוגי
בלוג

הרב מרדכי אליהו זצל

השבוע חל יום פטירתו של הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ'ל.

Mordechai eliyahu

 

קרדיט תמונה: דוד בלחסן, מנהל אתר harav.org

הרב נולד בעיר העתיקה בירושלים בכ'א באדר, תרפ'ט. אביו היה הרב סלמאן אליהו, רב מקובל שעלה מבגדד, ומתלמידי ה'בן איש חי'. אמו היתה מזל, אחותו של הרב יהודה צדקה, ונכדת אחותו של הבן איש חי.

 בגיל 11 התייתם מרדכי הצעיר מאביו, אך הוא המשיך ללכת בדרכיו, ושקע בלימוד תורה. כשהיה בן 31 התמנה לדיין, והיה הדיין הצעיר ביותר בארץ! בשנת תשמ'ג התמנה לכהונה הרמה של הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי לישראל, יחד עם הרב אברהם שפירא, זצ'ל, שהיה הרב האשכנזי.

 הרב אליהו היה המנהיג הרוחני של ציבור גדול, ונודע כמקובל ובעל מופת. אך יותר מכל נודע ביחסו האוהב לכל אדם בישראל. הרב ראה חשיבות גדולה להפצת התורה בכל עם ישראל, ועמד מאחורי עשרות הגרעינים התורניים המפוזרים ברחבי הארץ. 

הרב נפטר בשנת תש'ע, לאחר מחלה ארוכה. הוא השאיר אחריו ציבור תלמידים גדול, שממשיכים עד היום ללמוד את תורתו! אם תרצו ללמוד עוד על הרב, חפשו את סדרת 'אביהם של ישראל', בספרים ובקומיקס, ושם תוכלו למצוא סיפורים מרגשים רבים על דמותו של הרב מרדכי אליהו זצ'ל.

יהי זכרו ברוך!

ספור קטן על גדול

 הנה ספור שספר אלעד אליהו, נכדו של הרב מרדכי אליהו.

כשהיה תלמיד בישיבה, אלעד ישן בביתו של סבו. לסב היה מחשב ששימש ללימוד תורה, אך אלעד גילה בו משחק מעניין. המשחק היה מעניין עד כדי כך שאלעד החליט להשאר לשחק במקום ללכת לישיבה... ומה אמר על כך סבו, הרב הגדול? הוא בדק תחילה אם אלעד מרגיש טוב. אחר כך בדק אם הוא אכל כבר ארוחת בוקר, והכין לו חביתה ושוקו. יותר הרב לא העיר. אלעד קצת התבייש, ובכל זאת, המשחק היה ממש מעניין, והוא פשוט לא הצליח להתנתק ממנו! רק בשעה אחת וחצי בצהריים, עזב סוף סוף את המשחק, והלך לישיבה.

אלעד מספר שסבא אמנם לא כעס עליו ולא העיר, אך בכל זאת, כעבור מספר ימים, הוא לימד אותו שיעור חשוב. אלעד ראה את סבו עומד ומתבונן ארוכות על שעון הקיר, ושאל אותו על מה הוא מסתכל. 'ראית את מחוג השניות?' שאל הרב אליהו את נכדו 'ראית כמה הן חולפות מהר?' ויותר לא אמר מילה.

אלעד הבין היטב מה סבא מנסה לרמוז. הזמן יקר! הוא חולף ויותר לא יחזור. מאז אותו מקרה, אלעד לא נגע יותר במשחקי מחשב...

 

תכנים נוספים שקשורים לרב אליהו:

הגוגואים של אסי

ידידיה - לזכרו של הרב מרדכי אליהו זצ'ל

אביהם של ישראל

 

התגובות שלכם

  • אפרת
    כ"ד סיון תשפ"ב
    וואו איזה צדיק
  • מי אני
    כ"ד סיון תשפ"ב
    ערוץ מאיר רק רצינו להגיד שלנו יש את כל הספרים של הרב מרדכי אליהו זצוק''ל
  • רוני
    כ"ד סיון תשפ"ב
    אנחנו במשפחה מאוד מחוברים לרב אליהו והולכים לפי ההלכות שלו, יום ההולדת שלי חל בתאריך הפטירה שלו- כ'ה סיוון! כשאני הייתי בת שנה הוא נפטר-_- ישלנו את שלושת ספרי הקומיקס עליו, וקומיקס של שבת לזכרו, וגם את עשרת הספרים- אביהם של ישראל, ששם יש הרבה סיפורים, וגם הסיפור שכתבתם הוא מאחד הקומיקסים עליו- אביהם של ילדי ישראל. ואני מכירה מקרוב אחיינית שלו שסיפרה המון סיפורים עליו!
  • חסויה
    כ"ה סיון תשפ"ב
    איזה צדיק הרב שנזכה ללמוד ממידותיו! רק אומרת שהוא סבא רבה של חברה שליי!!
  • הודיה פרי
    ב' חשון תשפ"ג
    איזה כייף שאתם מביאים לנו מידע על הרבנים הקדושים תודה רבה
  • יאיר
    כ"ה תמוז תשפ"ב
    איזו עוצמה!