חכמולוגי
בלוג

אמצעי תחבורה מיוחדים

 שלום ילדים !   

 השבוע, לפני 66 שנים, החלה לפעול בניו יורק הרכבת האוטומטית הראשונה. מאז ומעולם, אנשים חיפשו דרכים יעילות  ומהירות כדי לעבור ממקום למקום, ובכל תקופה ומקום מצאו את הפתרונות המתאימים. אז מה דעתכם לשמוע על אמצעי תחבורה קצת שונים שמשתמשים בהם מסביב לעולם?

  

» מדרגות נעות חיצוניות - כולכם בוודאי מכירים את המדרגות הנעות מהקניון, אך יש מקומות שאימצו את הרעיון גם סתם ככה, באמצע העיר! העיר מדלן, בקולומביה, בנויה על הר גבוה ותלול במיוחד, ומי שרוצה לעלות ברגל מתחתית העיר לבתים שעל הפסגה, צריך לטפס לגובה של 28 קומות! העיירה החליטה להקל על התושבים, ובנתה להם מערכת דרגנוע  - מדרגות נעות - חיצונית. קופצים על המדרגה הראשונה, ומגיעים למעלה בלי להתנשף!

  

» מעלית האופניים - אופניים הם אחד מאמצעי התחבורה הנפוצים ביותר - גם שומרים על הסביבה, גם שומרים על כושר, וגם סתם ככה כיף לרכוב עליהם. אבל אין ספק שגם אתם קשה יותר בעליות... בטרונדהיים שבדנמרק רצו לעודד אנשים לרכוב, ומצאו לעניין העליות פתרון מקורי: מעלית לאופניים! ממסילה שנמצאת בצד הכביש בולטת מעין דוושה. רוכב האופניים מניח עליה את רגל ימין, וכשמפעילים את המכונה, הדוושה מתחילה לעלות במסילה. ומי עולה יחד איתה? רוכב האופניים עם אופניו!

A bike escalator ?????? (14085413528)

   קרדיט תמונה: Steven-L-JohnsonA bike escalator ?????? (14085413528)CC BY 2.0

» הסייקלו - ואם כבר מדברים על אופניים, בוייטנם תוכלו למצוא מונית מסוג אחר: הסייקלו. מדובר למעשה בתלת אופן עם מושב גדול מקדימה. הנוסע יושב בנחת, והנהג מדווש לו מאחור…

Cyclo Purple

  קרדיט: User: (WT-shared) Jpatokal at wts wikivoyage, Cyclo PurpleCC BY-SA 3.0

» הבל הבל - כמה אנשים יכולים לנסוע על אופנוע? אצלנו בארץ מקובל לחשוב שלכל היותר שניים. אך בפיליפינים המציאו אופנוע שמשני צידיו בולטים מעין מדפי עץ, ושמו הבל-הבל. על כלי התחבורה הקטן הזה מצליחים לדחוס עשרה אנשים יחד עם המטענים שלהם, ולנסוע אתם בשבילים הצרים של העיר!

  

» ההייפרלופ - באמצעי התחבורה הזה עדיין אי אפשר לנסוע, אך אולי בעתיד זה יתאפשר. מדובר במערכת צינורות שבתוכם עוברים קרונות. בתוך הצינור אין כמעט אוויר, והקרונות 'מרחפים' מעל הדופן, כך שאין שום דבר שמאט את הקרונות. בהייפרלופ אפשר יהיה להגיע למהירויות מטורפות של 1200 קמ'ש, אך כרגע, צריך לחכות בסבלנות שהפיתוח של הפרוייקט המהפכני והמאוד יקר הזה יסתיים! 

Hyperloop all cutaway

 קרדיט תמונה: Camilo SanchezHyperloop all cutawayCC BY-SA 4.0

התגובות שלכם

  • הנסיכה חצוית הדם
    א' שבט תשע"ח
    איך בא לי לנסוע בההייפרלופ הזה של המוגלגים ולמי שלא הבין מוגלגים זה אנשים שהם לא קוסמים
    • טהור הדם
      א' שבט תשע"ח
      כמוך
    • הרמיוני גרינגר
      ה' שבט תשע"ח
      את אמא של סנייפ
  • תהילה
    א' שבט תשע"ח
    ממש מגניב איזה דברים יפים
  • הראל
    א' שבט תשע"ח
    יפה
  • איתן רודרמן
    א' שבט תשע"ח
    מגניב!
  • המלכה
    א' שבט תשע"ח
    אהבתי!, איזה כיף