חכמולוגי
בלוג

הצחוק יפה לבריאות

 שלום ילדים !   

יש לי משימה בשבילכם: בחרו את אחת התכניות המצחיקות של הערוץ - כמו טוק טוק, למשל, וצפו בקטע שקורע אתכם מצחוק. עכשיו, אחרי שצחקתם, שימו לב למצב הגוף והרוח שלכם. איך אתם מרגישים? רוב הסיכויים שנהדר!

 השבוע ב'הכל בחסד' אסי וטוביה מנסים לעזור ל'קשת המשאלות', שהיא עמותה שמגשימה משאלות של אנשים וילדים חולים מאוד. העמותה נעזרת ב'אמבולנס הליצנים', שהוא אמבולנס שנמצאים בו ליצנים רפואיים שעושים הרבה שמח. אם יצא לכם לבקר או להתאשפז בבית חולים, אולי נתקלתם בליצנים מצחיקים שמסתובבים בין החדרים, מספרים בדיחות ועושים קסמים. הליצן הרפואי הראשון היה פאץ' אדמס, רופא עם חוש הומור מיוחד, שהשתמש בו כדי לשמח ולהרגיע את החולים שלו. 'בית חולים זה לא מקום לליצנים!' אמרו לו חבריו חמורי הסבר, אך הוא ענה להם: 'בית חולים זה גם לא מקום לילדים…'

 את הקשר החזק בין צחוק לבריאות גילה אדם בשם נורמן קוזינס לפני יותר מחמישים שנה. נורמן חלה במחלה נדירה ומסוכנת, והרופאים בישרו לו את הבשורה המרה שנותרה לו רק שנה לחיות. אך נורמן החליט לא להתייאש, ומצא דרך מיוחדת במינה לרפא את עצמו: הוא הסתגר בחדר בבית מלון, לקח הרבה ויטמין c ו...ראה קומדיות מצחיקות מבוקר ועד ערב! הוא גילה שכמה דקות של צחוק מתגלגל מרגיעות את הכאבים ומאפשרות לו לישון בשקט. מסתבר שהצחוק הוא לא רק כיף - הוא מזרים בגוף חומרים מרגיעים, מחזק את מערכת החיסון, ועוזר לזרימת הדם! ואחרי שנה, נורמן פשוט נרפא ממחלתו, וכתב ספר שסיפר לעולם את סיפור ההחלמה המופלאה.

 את עיקרון ההרגעה בעזרת הצחוק מנצלים הליצנים הרפואיים, שמכניסים לחיים המתוחים והכואבים של מטופלים צחוק ושמחה, ומסיחים את דעתם מטיפולים לא נעימים. אז בואו ניקח גם אנחנו כמה חיוכים מחג הפורים, ונשתמש בשמחה כל השנה - לגרום לעצמנו ולאחרים להרגיש הרבה יותר טוב!

 

התגובות שלכם

  • סמדר
    י' אדר תשע"ח
    כתבה יפה, כל הכבוד לעמותת קשת המשאלות ולאמבולנס הליצנים!
  • נעה
    י' אדר תשע"ח
    יפה!
  • 2309
    י' אדר תשע"ח
    אני דווקא אוהבת לצחוק!!! חחחההההה
  • איתן רודרמן
    י"א אדר תשע"ח
    מגניב!
    • הילל משה רוזגמן
      י"ז אלול תשע"ח
      יפה