חכמולוגי
בלוג

וטרינריה

 

וטרינריה

 

השבוע ב'אבא ליום אחד', נלמד קצת על עבודת הווטרינר. גם אתם אוהבים בעלי חיים? רופא החיות צריך ללמוד קשה ולעבוד קשה, אך העבודה שלו חשובה מאוד עבור החקלאים, וגם עבור בעלי חיות המחמד. אם אי פעם חשבתם להיכנס לתחום (וגם אם לא) הנה כמה דברים שאולי כדאי שתדעו.

 

כמו ברפואה אנושית, גם רופא החיות צריך להתמקצע, ולבחור תחום מיוחד לעסוק בו. תחשבו על זה - רופא רגיל צריך להכיר רק את גוף האדם, וגם זה מסובך. אבל מה יעשה רופא שצריך לדעת לטפל גם בג'ירפות, גם בדגים וגם בארנבים?

 

לכן יש רופאים של חיות משק ורופאים שמתמחים בכלבים וחתולים. יש וטרינרים שמטפלים בסוג מסוים של מחלות, ויש שיודעים לטפל בחיות בר. ויש כאלה שלא מטפלים באף אחד - רק חוקרים במעבדה משוכללת ומפתחים תרופות ואמצעי ריפוי.

 

התמחות מיוחדת וחשובה מאוד, קשורה לתחום שמחבר רפואת בעלי חיים ורפואה אנושית. ידעתם שהרבה מאוד מחלות מועברות לבני אדם על ידי חיות שונות?

למען האמת, מחקרים מראים שמעל ששים אחוז מגורמי המחלות בבני אדם, מקורם בבעלי חיים! 

 

מה שכן, עבודת הווטרינר יכולה להיות גם מסוכנת, ולא רק כשמטפלים בשיניים של אריה... החולים לא ממש מבינים שהרופא רוצה בטובתם, ונשיכות, בעיטות ונגיחות יכולים להיות עניין יומיומי. אם זה ממש מלחיץ אתכם, אולי תשקלו לעבוד בבנק בִּמקום...

 

גם אם תצליחו להיות וטרינרים, זה לא אומר שלא תוכלו לעסוק בעיסוקים נוספים... בעולם יש לא מעט רופאי חיות שהצליחו לפתח מקצוע נוסף, ואפילו להתפרסם בזכותו!

 

אלף ווייט האנגלי, למשל, היה גם סופר. הוא כתב סדרת ספרים מקסימה על בעלי חיים תחת שם העט 'ג'יימס הריוט', וספריו נמכרו במיליוני עותקים! בקסטר בלק הוא וטרינר, קאובוי, ומשורר מפורסם.

יש רופאת חיות שהיא שדרנית טלוויזיה, ורופא אסטרונאוט.

ובמיר טופי, פרופסור לווטרינריה, עזב אחרי שנים רבות את המקצוע כדי להפוך לנשיא מדינת אלבניה! 

 

 

התגובות שלכם

  • DVWVEQ
    ד' כסלו תשע"ז
    חזק ביותר ערוץ מאיר לילדים